Dank je voor de tip! Ik ga morgenvroeg zeker even contact leggen met chrono.
Het geld van een aankoop op Chrono24 wordt pas uitbetaald aan de verkoper 14 dagen nadat de tracking aangeeft dat het horloge goed en wel aan jou geleverd is. Het geld blijft dus bij Chrono24 geparkeerd voor de duur van de verzending + 14 dagen (wel enkel bij gebruik van de Trusted Checkout service, en bij aankoop van professionele verkopers). Blijkt dat je het horloge nooit krijgt, dan krijg jij je geld terug en moet de verkoper de rest maar regelen met z’n verzender (en -hopelijk voor hem- verzekering). Als je het horloge wel ontvangt en er is iets niet naar wens, dan neem je contact op en wordt er samen met de Chrono24 support naar een oplossing gezocht. Retourzending en volledige terugbetaling is voor zover ik weet altijd een optie, zolang de fout bij de verkoper ligt. Maar zolang de verkoper een professioneel account is met positieve reviews, is de kans klein dat er iets fout loopt en een retour nodig is. De ene verkoper is al wat communicatiever dan de andere, en zeker bij een Chinese verkoper kan je dat op zich wel even testen door wat vragen te stellen vóór je aankoopt.
Nee. De creditcard maatschappij dekt niet voor het feit dat als blijkt dat het product niet echt is.
Alleen als het is beschadigd en/of niet wordt afgeleverd bij verzending.
Ik heb zelf geen ervaring met het kopen van dure horloges en al helemaal niet uit China.
Echter heb ik wel ervaring met kopen uit China en ook spul buiten de toenmalige vrijstelling van BTW en invoerrechten.
Als alle gebruikelijke zaken geen bezwaar opleveren zeg ik: doen.
Mijn ervaring is dat Chinese verkopers hun handel heel serieus nemen. Het enige waar soms een uitdaging ligt is het correct invullen van de douane papieren, al is dat recent allemaal wel meer gestandaardiseerd en ben ik geen problemen meer tegen gekomen. Kijk of de verkoper wil verzenden met bv DHL of een ander bedrijf met een klantenservice waarvan je de taal spreekt.
Ik heb meer gezeik gehad met spul uit het verenigd koninkrijk dan China de laatste tijd.
Aha dat wist ik niet. Goed om te weten.
Pfff blijft lastig hoor. Volgens mij is dit wel een gecertificeerde dealer maar maakt hij geen gebruik van trusted checkout.
Trusted Checkout is nog niet wereldwijd uitgerold door Chrono24: ik dacht dat China er ondertussen wel toe behoorde, maar als ik snel even listings filter op “processing and payment through Chrono24” dan staan er inderdaad geen Chinese dealers bij. Je kan wel 'ns polsen bij de Chrono24 klantenservice hoe het dan zit met eventuele retours en terugbetalingen.
Heb je al gekeken of SoloJapan hem eventueel kan leveren?
Die heeft wat connecties, daar zou ik eerst informeren.
Bedankt voor de tip. Punt 2 wist ik niet.
Denk wel dan Chinese website aangeven dat het om een replica gaat.
Iig een prachtstuk.
Gewoon ff aan C24 vragen wat je bescherming is. Dat is het makkelijkste.
Heb contact gehad met chrono24 en mijn creditcard maatschappij.
Er is helaas geen trusted checkout, maar chrono24 zegt dat gescamd worden onmogelijk is. De verkopers identiteit is geverifieerd en hij is verplicht het horloge volledig verzekerd te versturen. Mocht de verkoper zich niet aan de regels houden wordt hij van chrono 24 verwijderd. Die garanties doen mij niet zo heel veel.
Mijn cc maatschappij heeft echter verklaard dat elke wereldwijde online aankoop valt onder de aankoopverzekering+aflevergarantie. Mocht het product dus niet aankomen of je krijgt een replica, baksteen of weet ik veel wat dan wordt de schade vergoed. Dat maakt een aankoop dus een stuk aantrekkelijker.
De waarde van mijn mogelijke aankoop is hoger dan de bestedingslimiet van mijn cc, maar wanneer ik zorg voor een positief saldo kan ik ook aankopen doen voor een bedrag dat hoger ligt dan mijn bestedingslimiet. Dat heeft geen gevolgen voor de aankoopverzekering en aflevergarantie.
Ik heb besloten daarom de offerte van de Chinese aanbieder te accepteren. Ik vind het horloge te mooi om te laten gaan. Ongelukkige is nu alleen dat de betaaloptie die mij wordt aangeboden is per bankoverschrijving. Dat ga ik dus echt niet doen. Het wordt betalen met MasterCard of niet. Even in spanning afwachten dus nog…
Omdat het horloge zo mooi is voor de fun nog even een unboxing video. Geluid kan wel uit!
Pay Pall geen optie?
Met deze CC voorwaarden klinkt het als een aanvaardbaar risico.
HIj is inderdaad heel bijzonder. Ik ga er van uit dat iemand die iets waardevols als dit verkoopt open staat voor iets als Mastercard (en zo niet, dan is dat wel een vlaggetje lijkt me…)
Geen idee. De vraag is dan wie de fee van Paypal moet betalen denk ik. Ik heb me nu al helemaal verdiept in de garanties van mijn MasterCard dus daar zet ik nu op in.
Precies, zo benader ik het ook. Ik wacht het af…
Kijk uit, het is en blijft gevaarlijk.
Zou erg zijn als je door een Chinees genaaid wordt.
Ik zelf zou het absoluut niet durven.
Moet zeggen ziet er mooi uit, maar is heeeeeel vaak bedrog.
Ik wens je veel wijsheid toe met de beslissing.
Groetjes Wim
Ik heb beging dit jaar nog een horloge uit Hong Kong laten komen via C24, binnen 48 uur in huis met DHL, geen douanegezeur en prima communicatie.
Veiligheid door C24 en gebruik CC kaart. Beste jongens die Chinezen !
Geen douane gedoe? Bedoel je dat hij aangekomen is zonder dat je btw en invoer hebt hoeven betalen? Of bedoel je geen gedoe doordat de inklaring ook binnen die 48 uur was geregeld en afgetikt?
Maakt nogal een verschil