Iemand ervaring met een IWC Le Petit Prince Chronograph (IWC377714)

Afschrijving is niet het belangrijkste inderdaad, maar IWC Portugesiers die voor 3800 in het blauwe gedeelte staan met een list van 7.5k doet toch wel erg pijn :sweat_smile:

1 like

Masochistisch genieten van de afschrijving zou ik ook niet doen.

Gewoon grijs/pre-owned gaan.

Wow. Ik dacht dat het bescheiden horloges waren.

Het grootste geschenk dat je iemand kan geven is oprechte aandacht Robert.

3oriNO0p3Sn0itamg8

7 likes

Nee hoor!
Niet als jij die dan voor 3800,- op zou pikken en een beurt laat geven…
Heb je voor +/- 4500,- een fris exemplaar met recente service!

ik vind het een mooi horloge, maar wel overpriced, dus zou op zoek gaan naar een hele mooie gebruikte.

Doe mij deze maar

12 likes

Ook erg mooi, maar dan heb je weer dat faux patina. Ik weet het niet…

Deze is in het blauw zou perfect zijn.

Mevrouw Davinci heeft jou volgens mij vanmorgen oprechte aandacht gegeven! Zo Zen ken ik je niet Han. :joy: En neem nog een cupcake! :cupcake:

Ow fak, ontopic: Die ga je toch niet kopen. Volgende topic in 3-2-1 …

1 like

Als die IWC chrono er in 40/41 was had ik 'm al gehad. Super mooi vind ik 'm.

Die Rolex is gewoon veilig en saai. Dus ga voor de Rolex zou ik zeggen.

Btw die Wimbledon bij Wristcandy geen optie? Die is super al zeg ik het zelf en een stukje spannender.

2 likes

Als haar voornaam Kylie is neem ik er drie.

4 likes

Zogoddommezeg, net even Google erbij gepakt want die kon ik nog niet :yum:

2 likes

IWC; het is een mooie klok, maar niet te vergelijken met een Rolex.

De nieuwe OP is 41mm, maar ga hem eerst eens live op de pols bekijken voordat je een verkeerde beslissing neemt. De IWC mag echt niet in de schaduw staan van de nieuwe OP 41mm.

2 likes

In de schaduw staan? Weet niet wat jij verkeerd hebt gegeten gisteren?
Sommige stukken van IWC prefereer ik zeker wel voor of naast Rolex.

Zowel IWC als Rolex in de collectie (gehad) maar bij beide voelbaar kwaliteit.

8 likes

Ze zijn niet verteerd hè. Ik snap niet wat je probleem is. Als je een OP39 mooi vind, dan zijn deze gewoon te vinden en ook niet voor extreme premiums.

7 likes

Als je moeite hebt met afschrijving op een Portugieser. Kijk dan naar de 150 years special edition. Die hebben relatief weinig afGeschreven en een in-house uurwerk.

Een collega van me heeft de top gun versie van dit model. Wellicht door de zwarte coating op de kast dat het wat compacter oogt, maar alsnog een flink apparaat. Ik vind zoals hier al eerder vermeld IWC echt vaak stevig aan de prijs voor wat je krijgt… 7750 elabore grade zat ook in mijn Hamilton die echt 6 x goedkoper was en op dezelfde nauwkeurigheid afgesteld. Wellicht is het uurwerk wat mooier gedecoreerd maar ach…

Hij is gewoon te groot, de pushers niet mooi, en jammer dat de wijzers ‘afgesneden’ zijn en geen scherpe punt hebben (zoals bijvoorbeeld de stowa classic). Maar dit is allemaal smaak :roll_eyes:

Gelukkig valt over smaak niet te twisten :wink:

1 like

Klopt!
Gelukkig is Rolex een veilige keuze :laughing:

1 like