Iemand ervaring met een IWC Le Petit Prince Chronograph (IWC377714)

Hallo allemaal,

Na het blamage na de nieuwe releases van Rolex waarbij de Oyster Perpetual 39 uit productie is gehaald en ik dus daar naar kan fluiten heeft een ander horloge mijn interesse weten te wekken. De IWC Le Petit Prince Chronograph (IWC377714). 43mm flieger chronograaf van de stallen van IWC. Wie heeft er ervaring met dit horloge? Hoe verhouden de bouwkwaliteit en afwerking van IWC zich ten opzichte van bijvoorbeeld Rolex, Breitling, Tudor en Omega? Wat is de afwijking van het uurwerk per dag? Ik zie namelijk nergens dat het een COSC certified chronometer is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast heel erg bedankt.

Ohja en tot slot ben benieuwd naar wat jullie zouden doen. IWC Le Petit Prince Chronograph of wachten op een nieuwe zwarte Rolex Oyster Perpetual 41 (ooit als deze normaal geleverd gaat worden aan normale stervelingen zoals ik)

• IWC Le Petit Prince Chronograph
  • Rolex Oyster Perpetual 41

0 stemmers

MvG Ralph

1 like

Wat ik er van gezien heb prima kwaliteit, gave blauwglans plaat, maarrrrrr ook hier weer een uurwerk uit de jaren 70 met een grote kast, dus de subcompaxen staan ver naarbinnen en voor de datum geldt hetzelfde.

7750/sellita sw500 in top grade loopt goed afgesteld COSC conform.

Zijn recentere Fliegerchrono’s niet net wat kleiner?

Deze is nog steeds nieuw leverbaar en in de huidige catalogus van IWC. De Spitfire is 41mm dacht ik, die is iets kleiner.

Ik vind IWC om deze reden toch net niets. In een Sinn of Oris is een ingekocht uurwerk ok. Die kosten de helft.

Verder vind ik 43mm te groot… maar op zich kan dat wel bij een flieger.

1 like

Dat is ook een beetje waar ik mee worstel. Ik vind IWC altijd schitterende horloges alleen heb het idee dat ze wel een beetje overpriced zijn voor het uurwerk etc wat je krijgt. Daarnaast is de afschrijving ook nog behoorlijk…

3 likes

Mooie Chrono.

Probleem: de lug to lug is ruim 53mm! Al ik mij niet vergis. Dat is 4mm meer dan de Omega DSOTM…

3 likes

Dat probleem heb ik ook echter moet de afwerking wel heel goed zijn qua uurwerken

Mss licht gebruikt kopen?

Waarom deze vraagstelling…
Jij gaat never deze IWC kopen, Ralph.

1. Geen Rolex
  2. Afschrijving
  3. Geen Rolex
  4. Veel te groot

Waarom dan toch weer een topic. Ga ze gewoon eens passen i.p.v. iedereen zijn mening te moeten aanhoren. Je doet er toch niks mee.

19 likes

Da’s fors idd

1 like

In het kader van ā€œde cirkel is rondā€.

Grand Seiko spring drive? Sweep… nauwkeurig… innovatief inhouse uurwerk… kosten niet de wereld.

1 like

Dat is echt ā€˜off the beaten track’. Niet echt voor TS dus.

2 likes

Iedereen en zn moeder in de ā€œhorlogerieā€ heeft het over GS.

Wat dat betreft is het nu het moment.

1 like

Ik vind het een mooi horloge. Alleen relatief duur (list price). De maat vind ik eigenlijk ook iets te groot. 41 zou mooier zijn. Grijs wel voordeliger te krijgen.

Zeker. Maar daarbuiten herkent niemand het als ā€˜premium’. Dus zal hij niet in aanmerking komen.

3 likes

Iwc, Breitling en Tudor even min…
Misschien Breitling van dat lijstje nog het meest vanwege alle glimmende spiegelbakken die ze verkocht hebben.

Die merken zijn toch echt wel bij het grote publiek heel wat bekender hoor. En je hoeft niet steeds uit te leggen dat je geen Seiko draagt, maar een Grand Seiko …

1 like

Iedereen heeft het over te groot.
Maar groot is een vlieger dat hoort!

Je vergelijkt 2 horloges.
Die juist tegenover gestelde zijn van elkaar qua model en qua grootte.
Dus je zal naar een juwelier moeten om daar te pasen en zelf een keuze te maken.
Want hij moet je passen.

Succes en groetjes Tim

4 likes

Ah! Je zou ook kunnen kijken naar een nette gebruikte, scheelt een slok op een borrel!

En dit idd.

Je hebt verdeeld over 3 topics schat ik een 1500 antwoorden gekregen en tsja even laten kapt Rollie met de 39 op lijn.

Ga eerst eens passen maar dat is met alle respect ook al in die 1500 antwoorden schat ik ook al een aantal keer gezegd…

Maak een lijst wat je mooi vind en geen Rolex is want bijna toch nergens te passen en doe een dagje Amsterdam. Ow wait…

2 likes

Man, man, man…

Koop wat je wilt, geniet ervan… je merkt niks van afschrijving op het moment dat je dat ding om je pols hebt…

Wees op dit gebied eens niet zo’n burgermannetje…

2 likes