Na het blamage na de nieuwe releases van Rolex waarbij de Oyster Perpetual 39 uit productie is gehaald en ik dus daar naar kan fluiten heeft een ander horloge mijn interesse weten te wekken. De IWC Le Petit Prince Chronograph (IWC377714). 43mm flieger chronograaf van de stallen van IWC. Wie heeft er ervaring met dit horloge? Hoe verhouden de bouwkwaliteit en afwerking van IWC zich ten opzichte van bijvoorbeeld Rolex, Breitling, Tudor en Omega? Wat is de afwijking van het uurwerk per dag? Ik zie namelijk nergens dat het een COSC certified chronometer is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast heel erg bedankt.
Ohja en tot slot ben benieuwd naar wat jullie zouden doen. IWC Le Petit Prince Chronograph of wachten op een nieuwe zwarte Rolex Oyster Perpetual 41 (ooit als deze normaal geleverd gaat worden aan normale stervelingen zoals ik)
Wat ik er van gezien heb prima kwaliteit, gave blauwglans plaat, maarrrrrr ook hier weer een uurwerk uit de jaren 70 met een grote kast, dus de subcompaxen staan ver naarbinnen en voor de datum geldt hetzelfde.
7750/sellita sw500 in top grade loopt goed afgesteld COSC conform.
Zijn recentere Fliegerchronoās niet net wat kleiner?
Dat is ook een beetje waar ik mee worstel. Ik vind IWC altijd schitterende horloges alleen heb het idee dat ze wel een beetje overpriced zijn voor het uurwerk etc wat je krijgt. Daarnaast is de afschrijving ook nog behoorlijkā¦
Ik vind het een mooi horloge. Alleen relatief duur (list price). De maat vind ik eigenlijk ook iets te groot. 41 zou mooier zijn. Grijs wel voordeliger te krijgen.
Die merken zijn toch echt wel bij het grote publiek heel wat bekender hoor. En je hoeft niet steeds uit te leggen dat je geen Seiko draagt, maar een Grand Seiko ā¦
Iedereen heeft het over te groot.
Maar groot is een vlieger dat hoort!
Je vergelijkt 2 horloges.
Die juist tegenover gestelde zijn van elkaar qua model en qua grootte.
Dus je zal naar een juwelier moeten om daar te pasen en zelf een keuze te maken.
Want hij moet je passen.