Hi,
is/zijn er mensen hier op dit forum die (toevallig) ervaring hebben met een Victorinox Swiss Army Maverick 241864 horloge? Goed/slecht? Te goedkoop/te duur? Graag u mening(en)!
Hi,
is/zijn er mensen hier op dit forum die (toevallig) ervaring hebben met een Victorinox Swiss Army Maverick 241864 horloge? Goed/slecht? Te goedkoop/te duur? Graag u mening(en)!
thnx!
Hoi Macbook
Ik heb er zelf 1 in het blauw met een stalen band. Ondertussen al een jaar of 4. Ben er heel blij mee. Naar mijn idee prima prijs kwaliteit verhouding.
De Maverick kan ik niet beoordelen.
Zelf heb ik de Alliance en die is qua fit en finish superieur aan m’n andere horloge’s (oa Certina, TH, Alpina). Dat zegt genoeg over de kwaliteit.
En het keukengereedschap etc. is ook dikke prima.
Al met al een prima merk dat zeker niet te duur is imo!
Ik heb er ooit een aangeschaft bij de outlet in roermond, koopje destijds. Voor het geld dat ze kosten veel waar voor het geld, ideale beater dat tegen een stootje kan en keurig afgewerkt, je hebt er geen 'prul goedkoop gevoel ’ mee aan de pols = degelijke afwerking.
Zorg dat je het goedkoop aangeschaft en zelf gaat houden - want op Victorinox horloges verlies je gigantisch veel geld als je het aanschaft en na een tijdje zat bent en het gaat verkopen…de wederverkoopwaarde is werkelijk minimaal
5 geleden een Victorinox Chrono Vintage infantry gekocht. Was afgeprijsd op een sale site (Veepee) van 1795,- voor 574,- euro. Voor dat bedrag gewoon een steal. Robuust 7750 valjoux uurwerk. Sublieme afwerking. PDV laag blijft zich goed houden. Zicht bodem.
Ik heb ook een IWC spitfire Chrono. Horloge is goed te vergelijken met de Victorinox. En ik durf te zeggen dat de Victorinox kwalitatief er niet voor onder doet.
Op basis van mijn ervaring raad ik het merk mits je er een scherpe prijs voor kunt betalen en je het horloge gewoon in bezit blijft houden zeker aan👍, overigens kun je ook heel makkelijk allerlei originele Victorinox banden op internet bestellen bij zo’n bandjes leverancier. En voor een paar tientjes heb je weer een mooie frisse originele leren band.
Plaatjes voor de sfeer.
Hier ook een Alliance:
Perfect! Loopt ruim binnen de COSC-specificaties zonder het bijbehorende certificaat en dus stukken voordeliger. Zeer veel waar voor je geld en absoluut aanraders, die VictorInoxen.
Thnx!
thnx
Prachtig merk. Ik bezit 3 Victorinox horloges, de prijs kwaliteits verhouding is geweldig. De Alpnach is een van mijn favoriete horloges en is echt een plaatje. Ik heb wel al mijn Victorinox horloges in de outlet gekocht en nog altijd zeer tevreden. Kwalitatief beter gebouwd dan vele duurdere horloges, wel afschrijfkanonnen maar ik koop horloges voor mijn collectie, niet om te verkopen, en als dat je gedachtegang is zit je bij Victorinox echt niet verkeerd, heel veel waar voor je geld.
top. thnx
Heb zelf een Alliance en ik kan de ervaringen hierboven beamen. Prima horloges met een afwerkingsniveau dat zeker niet onderdoet voor veel bekendere merken. Heb hem zelf overigens jong gebruikt en daardoor vrij goedkoop gekocht.
Ik heb al jaren een victorinox inox waar ik nog steeds veel plezier van heb.
Zo komen niet vaak voorbij op het forum, maar ik hoor er geen slechte verhalen over. Zelf heb ik een Victorinox Dive Master 500. Topding, gemaakt voor het leven. Beetje overdreven, maar het is een horloge dat echt tegen een stootje kan. Voorzien van een automatisch ETA uurwerk, een 2892-2 nog wel.
Victorinox maakt geen slechte horloges, dus een miskoop zal je er niet aan hebben.
Beetje nutteloos voor je vraag misschien, maar ik heb een Victorinox Inox Quartz in het geel met gele band en die vind ik zo verschrikkelijk mooi. En ik ben eigenlijk helemaal niet van de quartz maar dit horloge is ongelofelijk fu*&%ing degelijk en ik draag hem heel vaak als ik moet klussen en klooien en zwemmen en duiken… helemaal top.
Als alle modellen van Victorinox zo degelijk zijn kun je er denk ik geen buil aan vallen en als er idd een 7750 inzit lijkt me dat ook helemaal geen probleem. (Foto van interweb voor het idee.) Succes man.
2 x Victorinox Mach 6 gehad (VJ7754) topkwaliteit, toendertijd gekocht voor een prijs die eigenlijk veuls te laag was (€ 300 - 350)
Later weer verkocht, maar als ik die nu 2de hands wil kopen is die niet meer onder de € 1000 te koop
Bestaat dat?
We hebben 't over een horloge van 400 Euries, voor een nieuwe.
https://www.bol.com/nl/nl/p/victorinox-herenhorloge-241864/9200000129614621/?Referrer=ADVNLGOO002038-S--9200000129614621&gclid=Cj0KCQjwtamlBhD3ARIsAARoaEwvSISJtA3uK0iOmo7uoHStP8AnF4MTgxFBzXpJ3DP8YD94-utJH_4aApx1EALw_wcB
Hoe kan je daar ‘gigantisch veel geld op verliezen’?
Gewoon lekker kopen, als je 'm leuk vindt. Nog nooit iets negatiefs gehoord over dit merk.
Thnx! Mooie klok idd!