Heeft iemand ervaring met de Frederique Constant classics manufacture.
Ik kwam dit horloge tegen en het hele concept van een klassiek ogend horloge met een in-house uurwerk vond ik zeer interessant. Na een beetje zoeken kwam ik erachter dat dit horloge nieuw (maar) 2k kost.
Iemand ervaring met dit merk en dit horloge? Ik vind wel wat reviews maar hoor graag persoonlijke ervaringen. Hoe betrouwbaar is het bijvoorbeeld?
Daarnaast vind ik gewoon dat dit horloge wat aandacht verdiend hier op het forum.
Hier de foto’s. What a beauty!

Niet echt populair hier zo te zien 
Uurwerk is goed. Bijna alle onderdelen zijn het zelfde als een eta 2824 ;-).
Hoe kom je daar nou weer bij???
Het is maar 85% wat lichterlijk ‘‘afgekeken’’ is …
Kijk nou naar de regulator …lijkt toch helemaal niet op die van een 2824? 
Nieuwe creativiteit met oude ideen zeg maar.
Ik word er eerlijk gezegd niet warm of koud van - maar dat heb ik met alle FC’s. Gewoon stilistisch niet mijn ding. En inderdaad, basis blijft uiteindelijk gewoon 2824-2. Net voldoende aangepast om “manufacture” te heten. Beetje jammer dat ze dat er ook zo nadrukkelijk op vermelden.
Het Nederlandse echtpaar dat FC runt is commercieel in elk geval goed genoeg bezig om aan de weg te blijven timmeren; waarvoor hoe dan ook respect.
Het raderwerk, automaatrad, wijzer verzet systeem is allemaal 2824 maar dan met eigen kloofjes 
In Bataviastad staan er altijd veel te koop met 20 tot 40% korting! Wellicht de moeite waard om te bekijken.