Iemand ervaring met Grand Seiko titanium?

Ik heb altijd gedacht en ook gelezen dat titanium zachter was dan 316L. En dus ook krasgevoeliger…
GS heeft een aantal modellen van “high-intensity titanium” & dat zou een extra beschermende laag hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

E.e.a. omdat ik interesse heb in een model dat enkel in titanium komt :smiley:

2 likes

Ik heb de Snowflake GS. Naar mijn mening echt veel krasbestendiger dan de stalen banden die ik heb op mijn andere GS’

2 likes

Dank je voor de info. Goed om te horen! Ik heb de Snowflake van de week in levende lijve gezien & denk die er gaat komen. Prachtig horloge, gefeliciteerd er mee :+1:

1 like

Zie ook een aantal reacties in

1 like

Op mijn sbgx269 geen krasjes te zien.
Het is wel een vlekken magneet :see_no_evil:

1 like

Bedankt, nuttige info!

1 like

Die lijkt helemaal geborsteld te zijn. Zou dat een verklaring kunnen zijn waarmee hij gek op vlekken is? :wink:

De gepolijste flanken zitten ook altijd vol met vlekken :sweat_smile:

1 like

Ik heb geen ervaring met krasgevoeligheid, maar ik heb eens een titanium GS gepast omdat ik van plan was om hem te kopen. Maar het polsgevoel was er niet, ik vond het te licht aanvoelen.

Dat went :ok_hand:

2 likes

Ik weet niet hoe het is bij het gebruik voor horloges. Maar in mijn andere hobby ben ik messenmaker en gebruik vaak titanium. Ook bij titanium heb je hardbare legeringen. Deze zijn na het harden behoorlijk hard en daardoor slijtvast ook krasvaster dus.

Franco

1 like

Hoewel wat laat, zag ik toch dit draadje nog.

Het Grand Seiko Super of High-Intensity titanium is 6x lichter, maar 2x harder dan staal.

Uit ervaring kan ik zeggen dat na bijna 2 jaar mijn SBGR305, die zeker vier dagen per week in voornamelijk kantooromgeving wordt gedragen, tot op heden geen echt zichtbare gebruikssporen heeft. Met een loep lijken er wel wat ultra dunne haarlijntjes op de bezel te ontstaan, maar met het blote oog is dat niet zichtbaar.

3 likes

Yes, Ti van GS is een stap op, wat krasbestendigheid betreft.
Ik heb een Ti GS en die heb ik de eerste weken van bezit dagelijks gedragen.
Die is vandaag gewoon nog steeds LNIB.

Maar wat ik vreemd blijf vinden en ook niet goed begrijp. Op verschillende internationale fora wordt Ti van GS als een ‘scratch magnet’ beschreven. Vooral op WuS ben ik verschillende opmerkingen in die trend tegen gekomen. Vreemd toch…

2 likes