Iemand ervaring met horloges kopen op Helgoland?

Begin 2020 ga ik een aantal dagen richting Helgoland om daar in de buurt zeehonden te gaan fotograferen. Aangezien aankopen op dit eiland belastingvrij zijn, wordt het misschien interessant een horloge te kopen. Iemand misschien ervaring hiermee? Ik hoor het graag.

Belastingvrij en juweliers genoeg, geen ervaring mee maar een Topmerk zou verleidelijk kunnen worden😜

1 like

Ik meen dat Rolex daar minstens 80% goedkoper is.

Maar ik kan me vergissen.

6 likes

Wil je vast dat ik er een paar voor je mee neem… Even pbtje in dat geval. Zo’n tip moet beloond worden.

2 likes

Pm.

:joy:

Ik kom nu regelmatig in Samnaum in Zwitserland ook tax free. Kan met sommige merken flink schelen. bijvoorbeeld sommige Panerei’s kan het een paar duizend euro’s schelen. Alleen zou je het moeten aangeven bij de douane, grens. Ik heb 1 x controle gehad dat ze de rekening van mn breitling wilde zien. Terwijl deze daar niet gekocht was… breitling superocaen 44mm scheelt daar ook een kleine 600,00 euro.

1 like

Moet er betaald worden in dit geval bij de grens? Helgoland betreft Duitsland.

1 like

Nee Helgoland is samen met enkele andere bestemmingen een uitzondering op de tax free wetgeving die sinds 99 geldt.

Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat werken, maar ik denk dat dat wel goed zit.

2 likes

Officieel zou je schijnbaar het moeten aangeven. En betaal je tas in het dichtstbijzijnde buurland. Samnaum betreft dat Oostenrijk. Check juwelier Zegg Samnaum voor sommige geldende tarieven. Maat dit is Swiss / Austria. Voor Helgoland geen idee. Hou ons op de hoogte. Maar vooral plezier met het zeehonden spotten.

2 likes

Haha, dit is nou een originele vraag! Het antwoord heb ik niet, maar houd ons alsjeblieft op de hoogte! :grin: fijne reis!

1 like

Denk dat er binnenkort aldaar heel veel " gefotografeerd " gaat worden :sunglasses:

4 likes

Mijn ervaring is dat je voor je de boot op gaat voor de terugreis er “controle” is.
Eigenlijk niet meer dan een paar agenten die random wat mensen vragen wat er gekocht is en of ze bonnetjes mogen zien.
Geen groot douane kantoor waar je door moet of zo.

2 likes

Zal geen horloge worden op Helgoland. Ik kwam er net achter dat je sinds dit jaar het strand niet meer op mag om de zeehonden te fotograferen. Enige mogelijkheid is om vanaf een hoger gelegen pad de zeehonden te fotograferen. Aangezien ik niet fotografeer om een kiekje te maken, heb ik de hele boel afgezegd. Jammer, maar helaas. Wordt dus niet vervolgd.

Zonde man.

Statief en een telebuis?
Of is dan de afstand te groot?

Wat betreft bereik geen probleem met de 600mm. Alleen pad ligt wat hoger dan strand dus je moet naar beneden fotograferen:geen diepte.

1 like

Die klok wil ik ook kopen, zodoende dat ik je berichtje hier tegenkwam. Hoe is het afgelopen met de douane, aangezien je geen factuur had?

Ik kon met foto’s aantonen dat ik een halfjaar geleden dit klokje al droeg.

ik ben er recentelijk nog een paar keer wezen tanken en geen controle gehad of gezien. dus het kan gunstig uitpakken. in de normale souvenirswinkels staat duidelijk aangegeven wat en voor hoeveel je dingen mag meenemen.