Iemand ervaring met klantenservice The Swatch Group Nederland?

Hallo allen,

Mijn HC van Longines loopt niet altijd super (eerder 48hr gangreserve ipv 72hr, soms staat hij stil als ik hem om de pols heb).

Aangezien ik garantie heb wil ik hier aanspraak op maken en evt opsturen naar Longines.

Nu probeer ik al enige tijd in contact te komen met de Longines klantenservice.
Ik wordt doorverwezen via de site naar the swatch group Nederland. Helaas na meerdere keren gebeld te hebben en lange tijd in de wacht nog nooit iemand aan de lijn gehad. Ook via de Longines site een aantal keer een bericht gestuurd en een send en service formulier ingevuld. Ik krijg na ieder bericht een standaard noreply mail terug.

Misschien een AD bellen? Of heeft er iemand op het forum ervaring met Longines en TSG service en een tip hoe ik dit t beste kan bewerkstelligen?

Groeten Tomas

Garantie loopt via de AD. Horloge daar heenbrengen. Meer dan een ingevulde garantiekaart heb je niet nodig. Ik heb zelf een Hamilton die voor een garantiegeval via de AD naar de Swatch Group is gestuurd. Prima ervaringen daarmee. Ging ook best nog wel snel.

3 likes

Bedankt, dan ga ik op zoek naar een AD :slight_smile:

Ja prima, duurt wel paar maanden als je hen moet opsturen voordat je m weer terug hebt

Was wel bij mjjn hamilton zo, wel keurig opgelost

1 like

Misschien als hij naar CH terug moet. Maar bij mijn Hamilton ging het best snel. Nog geen twee weken. Hij liep ineens heel erg voor.

ja mijn longines loopt wisselend, nu keurig (denk ik). Een paar weken geleden was de amplitude erg hoog boven de 320 graden. Nu is dit veel lager en de rate ook erg netjes en de b-error erg laag. lijkt hij wel weer uitstekend te lopen.

Ik vermoed dat door de hoge amp hij een paar keer 360 graden is gegaan en hij hierdoor een paar keer stopte. Misschien ligt de oorzaak ergens anders.

Heb ze ook div malen proberen te bereiken, per mail, na dagen pas een heel korte reactie, breng uw defecte Certina maar naar een plaatselijk verkooppunt, die sturen 'm ons dan toe.
Dat dan ook maar gedaan, ben benieuwd wanneer ik mijn DS weer terug ga zien.

Ging in het verleden naar een service"punt" van hen, hier in de buurt. Maar de man is er helaas mee gestopt, zeer jammer, want hij was zeer goed, zeer vakbekwaamheid en heeel snel.

1 like

Gewoon hier: https://www.longines.com/nl/send-and-service-your-watch

Hou er rekening mee dat het lang duurt. Mijn Legend Diver ligt er al sinds 12 december
Maar hier kun je dingen invullen en dan krijg je een verzendpakket thuisgestuurd.

3 likes

Prima ervaring vanuit mijn kant.

Moest mijn horloge helaas opsturen omdat de Swatch Group niet meer in de Bijenkorf zit.
Bezoek Amsterdam of Rotterdam was op dat moment niet haalbaar.
Keurig berichtje ontvangen bij ontvangst van mijn horloge bij Swatch.
Binnen 10 werkdagen had ik een nagelnieuw horloge ontvangen vanuit Zwitserland.
Daar hadden ze mij verder niet van op de hoogte gebracht, maar ja… wel keurig en snel opgelost!

1 like

Yup. Zoals hier al eerder gezegd:

Voor de toekomst: Alle gevestigde merken leveren overwegend danwel graag service via de verkooppunten. Seiko Nederland, bijvoorbeeld, reageert bijvoorbeeld wel prima op mail, maar als je ze iets op wilt sturen moet je gewoon via een dealer of boetiek. Ze accepteren geen directe post.

Ik meen dat W&V bijvoorbeeld een Omega service center is, daar kun je gewoon horloges heen brengen, maar da’s volgens mij ook niet voor garantie-afwikkeling.

Uitzondering zijn directe merken zoals Stowa of Nomos. Daar loopt alles via het merk zelf. Nomos is overigens een lichtend voorbeeld voor hoe je garantie-afwikkeling hanteert als bedrijf. Ik zou zo nog een Nomos kopen. Seiko overigens ook, zij het via de dealer.

Dat vind ik heel netjes van ome Longines.

1 like

TH doet dat ook en je kan de voortgang volgen (prijsopgave accorderen) op hun site;

1 like

Volgens mij heb je de lift angle verkeerd ingesteld.

Bedankt voor de info en ja het klopt allemaal erg netjes omschreven op de site van longines (bovenstaande link). Die route heb ik een paar weken geleden bewandeld, maar helaas geen reactie en verzendmateriaal binnengekregen. Daarom maar contact opgenomen met Van Hell in Apeldoorn en ga daar mijn horloge naar toe brengen. Zei sturen hem dan op naar Longines.

1 like

Hé dat klopt had hem toen op 51, meen dat dat wel correct is volgens Google haha ga nog eens ff meten

Hou er wel rekening mee dat als n AD niet je verkooppunt was, dat ze er mogelijk administratie/verzend/verwerking/ofzo kosten in rekening kunnen brengen.

1 like

O goed dat je t zegt!

1 like

Volgens mij moet je hem op 53 zetten.