Mijn zoektocht naar een wat dressy-achtig horloge, kwam ik uit bij deze drie.
De Movado Datron. Ik was aan het googlen naar de vintage Datron’s toen ik bij deze kwam. Ik vind hem erg mooi en de afwerking lijkt me ook mooi gedaan. Voor zo’n 550 euro vind ik dit wel een mooie prijs en is ze ook de goedkoopste van de drie. Het is me echter een raadsel wat voor uurwerk er in zit, aangezien ze het zelfs niet vermelden op de Movado site… Maar gezien de rijke historie van het merk neem ik aan een prima uurwerk. Denk zelf een eta 2824-2. Het datumvenster op de 12-positie vind ik wel mooi gedaan, maar zal ongetwijfeld wennen zijn. Verder heeft het horloge uiteraard saffierglas en doorkijkbodem. Ben alleen erg benieuwd of een forummer ervaring met dit horloge heeft. Het horloge in kwestie:
Nummer 3:
De Sinn 104 St Sa. Best een instapper qua prijs bij Sinn, maar ik vind het model erg gaaf! Zeker op een mooie lederen band. Heeft een SW220-1 uurwerk, wat erg lijkt op een eta 2824 volgens mij. Deze kan je eindelijk combineren met bandjes. Met 41mm net iets kleiner dan de Rado(42mm) en 3mm groter dan de Movado.
Inderdaad mooie horloges. Ik vind dat deze er ook wel tussen past. Heb zelf de zwarte gehad en dit was een super strak horloge. Er is nu een blauwe en die is echt fraai.
Inderdaad mooie horloges. Ik vind dat deze er ook
wel tussen past. Heb zelf de zwarte gehad en dit
was een super strak horloge. Er is nu een blauwe
en die is echt fraai. http://watches.uhrzeit.org/bilder/uhren/C006407440
4100_1.jpg
Thanks, inderdaad een mooi horloge echter ik vind hem te druk met DS-1, Automatic en titanium onder elkaar op de wijzerplaat. Zonder die tekst, alhoewel DS-1 wel kan, vond ik hem veel mooier.
Een van de mooiste Certina’s in de huidige collectie, imo!
Selectie van ts, wat mij betreft:
1 Sinn: fraai en klopt gewoon
2 Movada: mooie vintage looks
3 Rado: gewoon niet helemaal mijn ding en die bandaanzet, daar heb ik zo’n hekel aan.
Succes met zoeken en vinden van jouw perfecte klok!
dreski Schreef:
Inderdaad mooie horloges. Ik vind dat deze er ook
wel tussen past. Heb zelf de zwarte gehad en dit
was een super strak horloge. Er is nu een blauwe
en die is echt fraai. http://watches.uhrzeit.org/bilder/uhren/C006407440
4100_1.jpg
De Rado vindt ik het mooist. Daarna de Movado.
In de Movado zit volgens mij een Sellita uurwerk. Met een beetje inzoomen zie je het staan. (SW 200 of 200+ versie.)
De Rado komt toch uit de Swatchstal? Een ETA zal dan het uurwerk zijn.
De Movado en de Rado zijn voor mij iets te “ouderwets” bovendien vind ik de datumaanduiding van beide niet mooi en de datumloupe van de Rado al helemaal niet… De zichtbodem van de Movado vind ik dan weer wel heel erg mooi (mooi uurwerk om te zien ook)
Ik hou van een wat stoerder horloge dus ik zou voor de Sinn gaan. Als ik voor een wat netter horloge zou moeten gaan werd het de Movado.
Zo te lezen ben je het meest enthausiast over de Sinn. Sinn is gewoon top. Ik vindt dit type een beetje druk overkomen.
De Rado zou ik niet doen vanwege de bandaanzet. Alternatief wat er erg op lijkt, maar dan met een normale bandaanzet, is een Halios. Op hun website zie je wel welke ik bedoel, weet de naam zo niet.
Thanks iedereen voor de input! Die bandaanzet van de Rado is inderdaad erg jammer. De stalen band is wel mooi maar zal op den duur wel gaan vervelen denk ik. En je bedoeld de Tropik ss Lance_explorer Ook erg mooi inderdaad.
De Sinn is inderdaad het meest tool-achtig van de drie en de Movado het meest dressy. Beide erg mooi, moeilijk moeilijk… :+
Jeffreyh1984 Schreef:
-------------------------------------------------- en de datumloupe van de Rado
al helemaal niet…
voor mij is t niet zozeer de datumloep ansich, maar de combi v n rechthoekige datumvenster… uhm… kozijn (?) en n ronde loep. als t venster en t gepolijste kozijn nu ook rond was, dan vond ik t wel n mooie combi.