Iemand ervaring met Orient GMT

Is er iemand die ervaring heeft met dit horloge: ORIENT FDJ05003W of het uurwerk 40P51 dat ook in andere Orient GMT’s zit? Voor Euro 375 toch geen buil aan te vallen?

1 like

Ik heb een Oriënt Star GMT die ook een 40P51 vanbinnen heeft. Het is mijn meest accurate mechanische horloge (maar dat zal wel puur geluk zijn). In elk geval vind ik het een topding voor het geld (helaas vind de missus 'm lelijk :wink:)

1 like

ik zie hem nu ook in het zwart:

Ik heb dit model gehad met, volgens mij, hetzelfde uurwerk, echt een geweldig goed afgewerkt uurwerk

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/0FC1E34B-6E38-4F35-B72C-BD3D30140122_zpsqlub5cf6.jpg.html][/URL]

2 likes

Geen ervaring met Orient, maar voor een in-house movement lijkt mij dat geen slechte prijs. Mooi horloge ook. Vind persoonlijk de witte uitvoering mooier!

Precies, dat is de mijne. Misschien wel letterlijk, zelfs. Is die ooit naar een forumlid gegaan toevallig?

De 3D wijzerplaat is echt subliem. De zichtbodem vind ik persoonlijk dan weer jammer, want het uurwerk, hoe goed (en inderdaad in-house!) het ook is, het is geen schoonheid.

Prachtig horloge en uitstekende prijs/kwaliteit. Ik zeg : doen !

Mooi, de witte stijgt behoorlijk op mijn lijst voor volgende horloge…
pro’s:

• ondanks 42 diameter toch maar 48 mm Lug to Lug
  • power reserve indicator
  • grote wijzers
  • GMT wijzer lang
  • zichtbodem ( ook al is het uurwerk net het mooiste)
  • prijs / prijsverhouding
    contra:
  • misschien wel erg wit?

Hmm deze Orient is het niet geworden: ben gegaan voor een Chr Ward C60 600 Pro GMT. Het is nu wachten op de terugmelding vanuit CWL of deze order ( na de Sale met 50% korting) nog gehonoreerd word. Zo niet dan denk ik aan een Longines Conquest GMT. Het wordt dus sowieso een GMT