Iemand ervaring met Rainer Brand horloges?

Is er iemand op het forum die een horloge van Rainer Brand heeft , of heeft gehad ?

heb er zelf spontaan van de week één gekocht :slight_smile:
een Axioma chronograaf,

groet, André

Ik heb een artikel over deze fabrikant uit Chronos terug gevonden en gekopieerd, en moet zeggen dat de filosofie van deze (blijkbaar relatief onbekende) horlogemaker me wel aanspreekt; hij koopt niet “kant en klare” onderdeeltjes om er een klokje van te assembleren, maar ontwerpt alles helemaal zelf, en laat de delen dan naar zijn specifikatie bij de bekendste fabrikanten maken; Lijkt me errug kostbaar!
Het artikel kun je downloaden door te klikken op onderstaand plaatje; (speciaal voor Hans :smiley: )
Deze meneer is blijkbaar een bron van inspiratie voor Rainer Brand (dezelfde hang naar kwaliteit en precisie, en het geen genoegen nemen met confectie-delen)

http://www.youshare.com/view.php?file=Rainer_Brand.pdf][img]http://img.photobucket.com/albums/v629/Polleke/Onkel-Gert.jpg[/img

Ben heel benieuwd hoe jij de kwaliteit van je Axioma beoordeeld als 'ie binnen is!

Groet,

Nee he… Ik was net genezen van die meneer met zijn vakkundig gecoiffeerd haar, zijn net iets te hippe bril, en zijn onvermijdelijke sportwagen.

Rainer Brand maakt mooie horloges. Probeer eens zijn model Havanna Klassik te pakken te krijgen. Tegenwoordig heet dit moel Panama, nadat autoriteiten op Cuba bezwaar hadden gemaakt tegen de naam Havanna. Er zijn tocch enkele exemplaren op de markt gekomen onder de naam Havanna, en je raad het al…het zijn nu verzamelobjecten.

gr,
Hans Mennink

Rainers Vita’s vind ik wel wat hebben. Maar ik snap de vergelijking met Johnny Selfkicker, als je site (deels) begint met een foto van jezelf en je ben niet zelf je produkt…???

Ik kan trouwens geen foto van de axioma vinden Andre, heb jij er een, ik ben benieuwd?

Hi Paul,

Bedankt voor die link naar dat stukje over Rainer Brand (en die mooie foto van Gerd Lang)
hier een archief foto van de Axioma, als hij van de week binnen is maak ik er zelf wat foto’s van.


De Axioma was de eerste chrono van Rainer Brand, daarna kwam de Carcassonne,en vervolgens in 2003 de Kerala

Groet, André

Ziet er mooi uit, Andre! Ik ben benieuwd naar je eigen foto’s.

Vandaar dat ik geen foto kon vinden bij Google, hij heet Axiom zie ik. Prachtig Andre!

de foto’s bij de beschrijving van de Axioma chrono waren nou niet echt geweldig , was dus eigenlijk weer een soort van "“Henrik aankoop”"
Dat Rainer zichzelf nogal op de voorgrond plaatst , je vind meer foto’s van hemzelf dan van zijn horloges :slight_smile:
heeft hij waarschijnlijk overgenomen van zijn leermeester …Gerd R Lang

Groet, André

Dat is natuurlijk perfect, slechte foto’s naam fout geschreven, zo kun je de beste “schnäpchen” vinden!