Iemand ervaring met reparatie/service binnen de garantie?

Ik heb een prachtige Oris 65! Echter liep hij 5 tot 10 min per week achter. De Oris naar de dealer gebracht en kreeg daar te horen dat de Oris was gevallen en de wijzerplaat verschoven was? Naar mijn weet heb ik mijn Oris nooit laten vallen. Dit geintje kost 250 euro en valt niet onder de garantie.

Iemand vergelijkbare ervaring met garantie?

Stel de wedervraag hoe zij zo zeker zijn dat het horloge is gevallen…

Dat kan een heel gedoe worden. Ik zou inderdaad ook de wedervraag stellen zoals @HorloG aangeeft én alvast op zoek gaan naar een second opinion, even bij een andere horlogemaker naar binnen lopen dus…

Omdat de wijzerplaat is verschoven, alleen kan ik het niet zien met het blote oog.

Ben erg gek van ORIS alleen geen ervaring met onderhoud… ik krijg een beetje het gevoel van “ en rede zoeken om het buite de garantie te laten vallen?

Bedankt voor de tip!

Je zegt toch hem binnen garantie… “laten vallen”:stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik zou even ergens anders proberen.

2 likes

Kan theoretisch ook gebeuren als je met de vuist op tafel slaat, dus dat het horloge gevallen is kunnen ze nooit hard maken. Als jij zeker weet dat je geen rare dingen hebt gedaan zou ik, als het horloge nog in de garantietermijn zit, een reparatienota niet zo maar accepteren. Maar als gezegd, dat kan een heel gedoe worden. Jouw woord tegen het hunne. Tja.

Ik zou onmiddellijk mijn alias vervangen! :innocent:

3 likes

Geen zichtbare schade aan de buitenkant van het horloge?

1 like

Snap je punt Junior, ben het met je eens. Denk alleen dan jongens ik koop geen klokkie van 2.150,00 euro die niet tegen een tikkie kan.

Niks! @Jeffreyh1984

Met een Ferrari van een half miljoen kun je ook nog steeds niet tegen een boom rijden

2 likes

Kan wel maar kost een heuuule hoop euries voor de verzekering. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daarom schrijf ik ook “Als jij zeker weet dat je geen rare dingen hebt gedaan […]” want het ene tikkie is het andere niet. Bij normaal gebruik - vul zelf maar in - mag een wijzerplaat natuurlijk niet verschuiven en in dat geval zou ik ook verbaasd zijn. Wens je succes! :+1:

1 like

@Jeffreyh1984 hahaha ja dat snap ik!

Kijk als ik het klokkie tegen een snel trein aan had gegooid en dan loop te janken dat hij 10 min per week achter loopt. Snap ik dat de dealer zegt van” deze rekening is voor je zelf.

Precies… Daar gaat het om. Als er niks aan de buitenkant te zien is moet de verkoper aantonen dat hij is gevallen. Zal lastig worden zonder schade. Gewoon garantie lijkt mij.

Edit: Daarom stopt Apple een waterdetector (hoe noem je dat) en G-krachtmeter in iPhones. Zodat ze kunnen aantonen dat er val- of waterschade is.

1 like