Ik ben op zoek naar een tropic strap voor weinig. CNS meldt dat die van hen wat stijver zijn ‘dan het oude mode’. Ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft. Ik heb liever iets enigszins soepel dan een strijkplank om mijn pols. Bij voorbaat dank!
Ik volg even want bent ook op zoek 
Enorm harde plastic troep.
Kaufman tropic, circa €60. Dat is een van de beste. Niet op bezuinigen.
Gewoon echte vintage kopen! Dat zijn by far de beste.
Ali Tropic FKM zijn ook redelijk soepel. Je wilt ook niet een flubber bandje waardoor je horloge op je pols zwabbert, vooral hij duikers belangrijk.
joseph bonnie straps! zitten super lekker, goede kwaliteit, en het allerbeste: het ruitmotief loopt ook door bij de lugs waardoor je niet zo’n rare overgang krijgt.
Je mag me later bedanken
!
Helaas alleen in 20mm breedte verkrijgbaar, mijn duikers zijn 22mm. Wel mooi met vulcanised rubber.
Kaufmann of Bulang (eigenlijk ook Kaufmann), Joseph Bonnie of de echte Tropics. Kost wat meer maar dan heb je geen stugge rommel.
Ik vind de JB beter dan de kauffman (3 keepers vs maar eentje). De tropics van watchbandit zijn niet zo goed maar prijs-kwaliteit is wel prima
CNS tropics zijn stug en blijven dat ook.
Ik vindt het wel gaaf dat ze de old style buckles monteren. Die haal ik er dus af voor andere tropics die een modernere buckle hebben.
Dat is mijns inziens het enige nut van de CNS tropics in mijn geval.
Er zijn zoveel betere tropics te vinden voor een paar tienen meer.
Alles is beter bij de duurdere tropics.
De basket weave zit er dieper en gedetailleerder in zodat het mooi met het licht speelt.
Veel soepeler comfortabeler en nog minder aantrekken van stof is ook een voordeel. Hoef je em niet iedere dag onder de kraan te houden.
Gelijk een goede kopen dus. 
Om nóg een andere suggestie te geven: ik heb er 2 bij Monsterwatches gekocht, ruim tientje geloof ik. Vond ze soepel genoeg en qua kleur mooi. Minstens goed genoeg om eens te testen of tropics überhaupt wat zijn.
Wél heb ik er één beschadigd, de wat ruw afgewerkte kast van m’n Vostok beet er een hapje uit. Weet niet of de duurdere bandjes wat dat betreft sterker zijn.
Ik ben zelf benieuwd of er tropics zijn met quick release?
Plaatje voor de sfeer!
Tropics zijn veel te lang aan de kant waar bij een leer bandje de gaatjes zitten. Dit resulteert in een ridicule flap rubber aan de buitenkant van je pols, geen gezicht en het blijft achter je manchet e.d. hangen. Tenzij je een pols van 19a20 cm hebt of het over een duikpak draagt, anders vind ik het kud banden. Ik had een wat duurdere die heb ik van narigheid ingekort met een Stanley mes. Nou, dat was al helemaal geen gezicht dus die ging enkele reis kliko. Toedeledookies! Dit is mijn ervaring iig en voor mij nooit meer een tropic evenals silicone banden. Dan kun je die 4a5 tientjes beter meteen in de gracht gooien. Maar, als je het toch wilt proberen, succes! 
Haha mooie uiteenzetting
dank
Barton is ook niet slecht, en standaard 2 lengtes.
Als goed is moet vandaag een FKM Tropic van Ali binnenkomen. 12 Euro. Benieuwd hoe deze is.
Dank voor deze tip! Inmiddels een mooie grijze hier besteld want wilde niet teveel besteden en die is voor nu even precies wat ik zoek 
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik heb smalle polsen en heb dit probleem met de banden die ik heb liggen. Als ik kijk naar de maten op de sites van Kaufmann, Josep Bonnie of watchbandit zie ik alleen maar lange modellen beginnend bij 115-80 of 120-80. Ergens een site waar ik een kortere kan scoren?
Dit.
Kaufman is korter.