Op een internationaal forum heb ik een horloge te koop staan. Nu dient zich een koper aan uit Roemenie. Aanbetaling van deel koopsom direct en restant over een paar dagen. Via Paypal. Verzending na betaling van volledige koopsom. Gegeven de waarde van horloge wil ik alleen verzekerd versturen naar Roemenie.
Ik heb nog nooit iets naar Roemenie verstuurd. Iemand ervaring en tips hoe ik dit op een veilige/vertrouwde manier het beste kan doen. Ik zie dat PostNL wel de faciliteit biedt (met verzekering tot 5500), maar weet niet of er andere/betere opties zijn.
Ik heb geen ervaring met verzenden naar Roemenië, maar heb wel redelijk wat internationaal verzonden.
PostNL met verzekerservice zou voldoende moeten zijn. Als het pakket niet te zwaar is, kost dat slechts 26 euro. Je moet de waarde van het pakket opgeven bij verzenden. Bewaar je bonnen en conversatie met de koper, die heb je nodig als het pakket kwijt raakt. PostNL vraagt dan om bewijs dat het pakje inderdaad zoveel waard is.
Is overigens de sealed bag bij Post NL noodzakelijk?
Heb me ooit laten vertellen dat in de kleine lettertjes van Post NL staat, dat indien iets niet in een sealed bag zit je uitkering door Post NL kunt vergeten. Verzekerservice of niet.
Is overigens de sealed bag bij Post NL
noodzakelijk?
Heb me ooit laten vertellen dat in de kleine
lettertjes van Post NL staat, dat indien iets niet
in een sealed bag zit je uitkering door Post NL
kunt vergeten. Verzekerservice of niet.
Ik weet niet precies hoe t bij paypal werkt, maar
kon men daar niet relatief eenvoudig n betaling
terugdraaien? Is n bankoverschrijving niet
veiliger?
in principe heb je bij PayPal enkel recht op kopersbescherming als je betaalt voor goederen en niet bij de optie friends & family, ik heb echter wel eens berichten gelezen dat PayPal een F&F betaling terugdraaide na veel aandringen
aan de andere kant kan een wire transfer betaling ook worden teruggedraaid als de bank fraude vermoedt (gestolen credit card, valse cheque of gehackt bank account bijv.)
dure dingen verkoop ik dan ook alleen maar aan mensen met een postgeschiedenis en/of meerdere positieve feedback, zo voorkom je gezeik
wire transfer is meestal goedkoper en veiliger voor de verkoper, maar niet elke koper doet dit en het kan dagen duren voordat je geld zichtbaar is