Iemand ervaring met Watchfinder.co.uk

Hallo forumgenoten

Heeft iemand eerder zaken gedaan met watchfinder.co.uk ?

Uiteraard hoor ik graag wat in dat geval de ervaringen waren.

Alvast bedankt en groet
Ronald

Zie dat dit bericht al gepost is in 2009, maar wellicht weer interessant met naderende brexit en relatief lage koers van britse pond op dit moment.

Ik heb vorige maand een horloge gekocht bij watchfinder.co.uk. Zij adverteren ook op chrono24 en zo kwam ik bij hen terecht (zij hebben overigens ook eigen website en fysieke winkels begreep ik later). Nadat ik belangstelling had getoond via email en wat aanvullende informatie over het horloge wilde weten, kreeg ik keurig en vlot antwoord van een sales representative. Normaal wil ik een horloge altijd in het echt om de pols zien voordat ik tot koop overga, maar aangezien ik dit betreffende horloge al eens om had gehad durfde ik wat dat betreft de koop op afstand wel aan. Twee zaken zijn voor mij absolute must bij dit soort transacties:

1 verkoper moet PayPal of creditcard accepteren ivm kopersbescherming
2 duidelijke algemene voorwaarden/afspraken omtrent retourrecht binnen bedenkperiode (ik weet dat dit wettelijk geregeld is maar gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen)

Beide waren gelukkig geen probleem, en hoewel ik de vraagprijs al prima vond had ik na wat onderhandelen helemaal een prima deal want:

• 5% korting op vraagprijs
  • gratis verzending via DHL
  • 4 extra links twv GBP 300 voor de bracelet
  • geen extra kostenopslag voor creditcard betaling

Na creditcardbetaling via beveiligde betalingsomgeving werd ik nog gebeld door iemand van accounting dept voor wat extra checks ter voorkoming van fraude.
Na fiattering daarvan werd ik benaderd door dame van afdeling dispatch die de verdere verzending en dergelijke afwikkelt.
Horloge arriveerde uiteindelijk binnen enkele dagen en ik ben er helemaal blij mee.
Daarna werd ik nog benaderd door after sales of alles naar wens was verlopen.

Mijn conclusie: uiterst professionele verkoper met prima service die alle afspraken netjes en snel nakomt.

Het was alleen nog even afwachten tegen welke koers uiteindelijk afgewikkeld werd. Dit bleek EUR 1,20 te zijn op de creditcard afrekening (terwijl de gemiddelde koers die dag EUR 1,18 was volgens internet). Maar dat zal wel een dingetje van Visa zijn, en mag de pret niet drukken.

Groet

1 like