Iemand ervaring met zino watches

Dag mensen ik vroeg mij af of iemand
ervaring had met het merk Zeno.

ben eventueel van plan de airplane aut diver
aan te schaffen.

Het wordt waarschijnlijk de versie met
de gedeeltelijk gele bezel.

zou graag horen wat jullie er van vinden
en waarom jullie bijv een andere kleur zouden kiezen.
of misschien helemaal niet?

P.s het geel is in het echt een stuk feller dan op de foto.

http://www.zeno-watch.ch/en/watches.html

Met vriendelijke groeten.  N.Visser.

Ik heb een Zeno duiker gehad. Niets mis mee. Was te groot voor mij(49mm)Alleen kun je Zeno’s krijgen vanaf 80 euro tot een paar duizend euro. Op Ebay worden ze genoeg aangeboden.

tikfoutje. (Zeno) watches. als de link niet werkt hier nog een.

http://www.zeno-watch.ch/en/watches.html

De link werkt niet optimaal.
link volgt nog een keer.
op de site sports aanklikken
dan staat er airplane diver(die dus)

http://www.zeno-watch.ch/en/watches.html

Persoonlijk vind ik het een somber horloge
mvg
Lex

O.k snap ik wel.
maar hij wordt eventueel aangeschaft
om daadwerkelijk het water mee in te gaan.

en vind je het hele horloge somber of alleen de kleurstelling?
Mvg. N.Visser.

Ik heb er één een tijdje gedragen, uiteindelijk toch weer verkocht.
Mooie klok, echter voor mij toch net iets te groot.
Tevens vond ik de rubberen band niet comfortabel genoeg.
Ook het ontbreken van saffier glas was voor mij een minpunt.
Kwalitatief was er verder niets op aan te merken.

Gr,

Ron.

Zit er ook al een tijdje over te denken, je hebt ze in quartz voor een 160 euro en de duurdere automaat.
De rubberen band interesseert me niet want dat is toch het eerste wat ik eraf haal.
Ik heb hem ook om gehad ,mooie grote klok

groetjes

lenno

Deze heb ik in Basel zelf gekocht afgelopen voorjaar. Ik vind hem lekker zitten om de pols en vind ik hem nauwkeurig voor een automaat (2 +/+ per dag). Het gehele ouvre van Zeno is breed genoeg om een keuze te kunnen maken.

Veel suc6 met je keuze.

Groeten René

Deze ook gezien in chrono versie valjoux 7750.
jou versie noemen ze de pepsi versie door de rood/blauwe bezel.

zat zelf te denken aan deze.

http://www.longislandwatch.com/images/Zeno/6349-3-A1-Orange.jpg

vind ik toch mooier dan de gele versie.

zat ook aan een steinhart ocean one te denken.

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=14&Sel_ID=9#14

Met vriendelijke groet. N.visser.

Ik krijg altijd een “dubbel” gevoel bij dat merk…

Enerzijds brengen ze massa’s “Ebay”-horloges op de markt (vooral de quartz divers en vele “oversized” modellen, gevuld met veel lucht), anderzijds brengen ze soms ook echte verborgen “juweeltjes”…

Het is dikwijls moeilijk om het onderscheid te maken…

Ik heb de indruk dat het eigenlijk een soort “draaideur”-firma is, die her en der (lees wereldwijd) werken, kasten, platen en wijzers bestelt en laat assembleren waar het hun best uitkomt…met wisselende kwaliteit…

Sommige assemblages gebeuren effectief in Zwitserland met Zwitserse werkjes, Italiaanse kasten enz… , maar vele horloges worden imho in Azië gemaakt…

Zelf heb ik slechts twee Zeno’s gekocht: een quartz diver met Citizen (Miyota) quartz-werkje en een “Sliderule” met Eta 2824-2 en Dubois-Dépraz 2020 chrono-module.

De eerste was eigenlijk een overmaatse prul (en dus snel verkocht aan iemand die van de “stoere looks” hield) , terwijl de tweede een juweeltje van horlogemakers-kunst is (dit model draagt de “Emka” naam, maar is wel degelijk gemaakt door Zeno, een prachtig stukje mechaniek voor de kenners):

Dus ik zou zeggen: koop gerust, maar weet dat er een wereld van verschil is onder dezelfde merknaam…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Persoonlijk geen ervaring met Zeno, wel met ETA 2824-2. En die tikken lekker driftig voort. Het enige wat ik jammer vindt, is dat er geen saffierglas in de Zeno is geperst.

Succes

Wat kost zo’n duiker nou? Zonder prijs is het moeilijk te zeggen wat ik er van vind.

Ik zag dat iemand 'm omschreef als somber, ik zou eerder zeggen ingetogen. Gewoon een rustig uitziende stoere duiker.

De automaat versie zal om en nabij de 480 euro gaan kosten
bij de juwelier.
op internet vind je de automaat al vanaf 300 eu.
maar dat zijn nou net de minder aantrekkelijke kleurstellingen.
op ebay staan heel vaak de quartz uitvoeringen en omgerekend
komen die op ongeveer 180 eu uit.
maar er is 1 nadeel er zit geen safierglas in.

dus was de steinhart ocean 1 aan het overwegen heeft veel voordelen.

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=14&Sel_ID=9

nog tijdlozer/ safierglas/ alleen in automaat uitvoering beschikbaar.

Met vriendelijke groet.

N.Visser.

De steinhart vind ik wel een erg grote Rolexuitstraling hebben (niet dat dat slecht is, maar dan zou ik toch liever een echte Rolex om de pols willen hebben).

480 euro is niet veel geld voor een duiker automaat. Zoals gezegd vind ik 'm er rustig en stoer uitzien. Mooie kleurstelling ook in het geel. Voor dat geld zou ik niet zo snel een passend alternatief weten.

Het is zoals Morse hier boven beschrijft.
Je hebt er mooie modellen tussen, de wat goedkopere modellen hebben een Japans uurwerk.
Die zijn dan ook niet Swiss Made er zijn ook gewoon Swiss Made modellen.
Ik heb er ook 1, zit een ETA 2824-2 uurwerk gewoon een goed uurwerk.
En ben er tevreden over koste 4 jaar geleden 350 euro.
Was mijn eerste automaat:

Hallo N. Visser

Kijk eens op www.time4sale, hebben ongeveer 40 modellen Zeno, ik heb er een Magelanno gekocht een paar jaar geleden, met eta uurwerk.

Groet,

Orisfan

Ik was op zoek naar info over Zeno en kwam dit topic (met verkeerde naam in het onderwerp) tegen.

Weet iemand waar in de regio Den Haag horloges van Zeno in het echt te bewonderen zijn? Als ik veel geld uitgeef voor een horloge wil ik ze wel graag eerst in handen hebben.

Ik heb de vraag overigens uitstaan bij het contact voor Nederland wat de website aangeeft. Een zaak in Scheveningen die ook op de website staat is gestopt met de verkoop, overigens niet vanwege het gebrek aan kwaliteit van Zeno vertelden ze.

Ik heb ze een paar jaar geleden gezien bij Stork juweliers in Roelofarendsveen, Noordplein 16. Staat ook op de website van Zeno Watch Basel als dealer.

gr.
Peebee.

Thehaguedragon Schreef:

Een zaak
in Scheveningen die ook op de website staat is
gestopt met de verkoop, overigens niet vanwege het
gebrek aan kwaliteit van Zeno vertelden ze.

Het feit dat ze dat er bij vertellen is een gevalletje “hmmm.” Ik heb er een paar “gedaan” (7750 Zeno’s) en ik kan niet anders dan zeggen dat het cheapo massa-werk is; flinterdunne wijzerplaat met (onder een loupe) slecht drukwerk, ieniemienie-dunne wijzers, ruwe inwendige kastafwerking en een volkomen standaard kwaliteit 7750. De laatste die ik service-de liep uiteindelijk overigens uitzonderlijk goed (315 graden en delta 4 seconden), maar da’s ten dele ook mijn kwaliteit als horlogemaker… :# Maar serieus, er zijn genoeg alternatieven.