Ik ben voor mijn IWC Mk XVI op zoek naar iets nieuws voor deze zomer, en kwam deze ‘deployant voor NATOs’ tegen.
Ziet er op zich leuk uit, maar is wel een factor duurder dan een standaard NATO. Heeft iemand deze al aan z’n horloge hangen? Hoe is de kwaliteit van die gesp? Welke bandjes gebruik je, die elastische of de andere? En, hoe bevalt het? 
1 like
Ben ook benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft
1 like
Ik heb er eentje met drie gewone banden (groen, zwart en grijs) op mijn speedmaster. Zeer tevreden van, sluiting is ook heel ok.
Wel een beetje tijd rekenen voor aanpassen als je band wil switchen.
1 like
Ik was benieuwd naar dit systeem, op zich ziet het erg origineel uit. Dus na 14 dagen geduldig wachten vanuit de UK hier mijn bevindingen.
Zodra het binnenkomt direct een horloge kiezen en met de springbar tool wat 20mm bars monteren nadat de stalen band is verwijderd.
Daarna is het een kleurtje kiezen uit de 5 van het setje wat ik besteld heb; voorlopig een Connery achtige kleurstelling in blauw/babyblauw en rood.
Monteren is eenvoudig via het zeer behulpzame filmpje op het internet via de QR code in het blikje.
De laatste lusjes door de vlindersluiting nadat je het horloge al gemonteerd hebt is een beetje priegelen maar zelfs met mijn lange vingers en onhandigheid zonder krassen en kleerscheuren prima gelukt.
Hoe vergelijkt dit met een MN style sluiting of een NATO?
MN style: de vlindersluiting is dikker dan de haak en oog manier; dus het is qua balans op de pols wat beter; maar uiteraard wel opvallender/aanweziger.
NATO: je hebt niet meer die dubbele lusjes aan de zijkant van je pols zitten, dus dat is een grote pro.+ de bandjes die ik heb zit wat elastiek in, dus je hebt geen reguliere pin/buckle (weet NL benaming ff niet meer) bevestiging met gaatjes die net te kort of te lang kunnen zijn.
Is de Octopod net wat te kort kun je simpelweg iets meer stof doorvoeren in de 8 lus aan een van de zijdes van de sluiting om wat extra lengte te krijgen, of juist inkorten.
De afwerking van de Octopod is prima, al heeft hij iets scherpere randen dan mn Christopher Ward sluiting. Niet vervelend, maar voelbaar met het vlees van je duim (idem zoals een dom persoon de scherpte van zn mes checkt).
Is het +/- € 180,= waard met 5 verschillende kleurtjes banden incl. import: naar mijn mening wel.
4 likes
Ik heb de Octopod weer ff verwijderd van alle aanwezige horloges en terug naar OG staal (of wat er maar op zat).
Ik ben in principe wel bereid deze een rondje NL te laten doen, zodat anderen eens kunnen kijken of ze het iets vinden… Zijn hiervoor eventueel gegadigden?