Iemand hier al dit leuke nieuwe model Seiko 5 'duikertje'? WARNING! Seiko fanboy content! ; )

Als er een ding nooit lijkt op te houden, dan is het wel het continu lanceren van nieuwe modellen door Japan’s bekendste horlogefabrikant Seiko. Ik heb de laatste tijd alweer diverse nieuwe modelletjes zien langskomen (heb daar zelf helemaal geen problemen mee ;)). Maar een die er voor mij persoonlijk uitspringt, in positieve zin, is deze Seiko 5 ‘diver’. Hij heeft een goede maat; de kast meet 44mm (breedte) bij 12mm (hoogte), lugbreedte 22mm, een wijzerplaat van 33mm, voorzien van dikke, met een kleurtje omkaderde indexen (‘Submariner style’), de wijzers van het Monster en uiteraard prima lume.

Ik zag 'm voor 't eerst in een FB-groep. Maar dit was een LE. Erg leuk imo, maar vaak lastig aan te komen en relatief duur (voor zover een Seiko 5 duur kan zijn, dan :S:)). Na een beetje speuren kwam ik erachter dat er ook een ‘gewone’ versie bestaat, in meerder uitvoeringen. Er is er een met stalen kast, stalen band en zwarte bezel (SRP603), een met stalen kast, rubber band en stalen bezel (SRP601), een ‘gauwe’, met zwarte bezel en rubber band (SRP608) en, mijn persoonlijke favoriet, een volledig stalen, met blauwe wijzerplaat, blauwe bezel (zelfde mooie kleureffect als het bekende blauwe LE SRP Monster!) en gouden accenten (SRP605).

Allemaal hebben ze het ‘nieuwe’ Seiko 4R-uurwerk, met de hackingfunctie.
Ik weet, we hebben het hier niet over € 2.000 + Zwitserse klokken. Dus sommigen zullen hier helemaal niets aan vinden. Maar ik vind ze leuk! Benieuwd of Rob ze ook krijgt en wanneer we er hier een gaan zien…

Ja, dit vind ik als Seikofan zeer geslaagde exemplaren! X(

De LE-versie van dit model vind ik maar niets … maar die SRP605 en SRP603 zijn juweeltjes IMHO.

De dial van de SRP603 doet mij beetje denken aan de LE Golgo’s …

Smaken en kleuren hé :wink:

Als ik eerlijk ben…
Ik ben helemaal klaar met Seiko. Het lijkt wel de Bouquet-reeks: Iedere maand nieuwe deeltjes die niet van elkaar te onderscheiden zijn.
Nee, nu niet denken dat ik de Seiko’s die ik heb te koop aanbied, maar er zal hoogstwaarschijnlijk niet meer iets nieuws bijkomen. Dat uitmelken moet maar eens bestraft worden!!! :)o Niet dat ze daarvan wakker zullen liggen hoor…:D;)

Dick

2 likes

Ik krijg ze ook, alleen vanwege contractuele gedoe pas in mei. Ik krijg dan een heleboel nieuwe modellen, SRP627 en dergelijke ook.

Ver schr ik kel ijk.

Slider@7 Schreef:

De dial van de SRP603 doet mij beetje denken aan
de LE Golgo’s …

Ja, dat is idd zo! En dat vond ik ook een erg leuke serie!(tu)

@Sprinter: dat verbaast mij helemaal niets!:wink:

Ik vind de blauwe wel aardig, maar wordt er niet heel warm van. Eerder cool :+

Ben het helemaal met je eens Dick, vind 90% van de modellen afgelopen en dit jaar drie keer niks. Ik hou het lekker bij vintage en af en toe een moderne.

mooieklokjes Schreef:

Ben het helemaal met je eens Dick, vind 90% van de
modellen afgelopen en dit jaar drie keer niks. Ik
hou het lekker bij vintage en af en toe een
moderne.

Ik vind sowieso al jaren 90% van alle Seikomodellen helemaal niks. Alleen duikers, wat Grand Seikos en wat vintagespul (cushioncasemodellen en vintage chrono’s) vind ik leuk. Maar dat is volgens mij hoe vrijwel iedere Seikokoper op het forum erover denkt. Dus daar is weinig bijzonders aan. Probleem is al jaren dat de doorsnee Seiko die je hier bij de juwelier aantreft natuurlijk totaal inspiratieloos is. Gelukkig kun je via grijze import of zelf rechtstreeks ook aan die paar leuke (duiker)modellen komen en die zijn vaak om te smullen. (Relatief) goedkoop, goed en leuk. Bijkomend voordeel aan die klokken is dat je ze hier in NL zelden of nooit in het echt ziet. Dus ze zijn nog ‘exclusief’ ook.:wink:

TagEd Schreef:

Bijkomend voordeel aan die klokken is dat je ze
hier in NL zelden of nooit in het echt ziet. Dus
ze zijn nog ‘exclusief’ ook.:wink:

Ik merk wel dat steeds meer daavan bij de juweliers verschijnen. Zoals de sun en t monster zag ik onlangs in de vitrine.

Yep, klopt. Sinds afgelopen najaar (volgens mij) staat het almachtige Seiko toe dat Nederlandse juweliers ook de Prospexlijn voeren. En het laatste model Monster (zeg maar de derde reeks) is door Seiko tijdens de vorige BaselWorld gepresenteerd als Prospexmodel. Net als de nieuwe Kinetic Tuna- (SUN-)modellen. Dus eindelijk, na al die jaren, kunnen we hier ook een paar leuke duikers in de winkel kopen. Maar, en daar zit natuurlijk weer de bekende adder onder het gras, de prijzen die er hier door juweliers voor worden gevraagd zijn zeer hoog, vergeleken wat je buiten Europa betaalt. Maar ja, wij zijn hier in Nederland al sinds jaar en dag Gekke Gerritje. We betalen hier voor werkelijk alles de hoofdprijs (wonen, vervoer, buiten de deur eten, kleding en schoenen, enz., om nog maar te zwijgen over onze belastingtarieven). In het buitenland lacht iedereen ons uit. Maar wij slikken het gewoon. Heb nooit helemaal begrepen waarom. (Zo, dat ben ik weer even kwijt…;))
Anyway, long story short, ik ga dus effe niet hier voor dik dertig procent meer::o een Seikoduiker in de winkel kopen! Gelukkig weet ik sinds ik hier kom, hoe je slimmer een Seikoduiker scoort!

marnix.moed Schreef:

Ik merk wel dat steeds meer daavan bij de
juweliers verschijnen. Zoals de sun en t monster
zag ik onlangs in de vitrine.

2 likes

TagEd Schreef:

Gelukkig weet ik sinds ik hier

kom, hoe je slimmer een Seikoduiker scoort!

Vooral monsterwatches :+

Dus… de ene seiko is de andere niet.
Jammer want prijs/kwaliteit zijn ze niet te evenaren. Maar ergens klopt er steeds iets niet aan hun ontwerpen. Enkele voltreffers niet na te noemen natuurlijk. Ikzelf heb een premier, een sportura en de alpinist. De alpinist draag ik regelmatig, de andere twee nooit.

Seiko is de laatste tijd gewoon zelf aan het modden.

1 like

dreski Schreef:

Seiko is de laatste tijd gewoon zelf aan het
modden.

Inderdaad (:smiley:

I know! Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik die zwart/rode LE (eerste post) zag!

Seiko begrijpt eindelijk dat modden leuk is! En waarom zou je gasten als Rob alle fun laten hebben?

En hier is er nog zo een: de nieuwe Sumo (SBDC027)!!! Ziet er heel anders uit. Maar geen mod! Vind 'm wel cool.B)- Hoezo 6105 reicarnated?!

Sprinter Schreef:

dreski Schreef:

modden.

TagEd Schreef:

En hier is er nog zo een: de nieuwe Sumo
(SBDC027)!!! Ziet er heel anders uit. Maar geen
mod! Vind 'm wel cool.B)- Hoezo 6105
reicarnated?!

http://i1093.photobucket.com/albums/i432/MrFitGuru
/2015%20Seiko%20Sumo%20SBDC027.jpg

Nice! Heeft beetje n retro vibe.

TagEd Schreef:

I know! Dat was het eerste waar ik aan dacht toen
ik die zwart/rode LE (eerste post) zag!

Seiko begrijpt eindelijk dat modden leuk is! En
waarom zou je gasten als Rob alle fun laten
hebben?

En hier is er nog zo een: de nieuwe Sumo
(SBDC027)!!! Ziet er heel anders uit. Maar geen
mod! Vind 'm wel cool.B)- Hoezo 6105
reicarnated?!

http://i1093.photobucket.com/albums/i432/MrFitGuru
/2015%20Seiko%20Sumo%20SBDC027.jpg

Sprinter Schreef:

dreski Schreef:

modden.

Halfuurtje geleden een besteld (sbcd027):slight_smile: ben benieuwd!
Word weer het hoofd breken welke andere klok nu weer het veld moet ruimen.

Hé, te gek! En een forumprimeur, voor zover ik weet!:slight_smile: Gefeliciteerd alvast!

Welke klokken zijn kandidaat om te vertrekken?

watchagain Schreef:

Halfuurtje geleden een besteld (sbcd027):slight_smile: ben
benieuwd!
Word weer het hoofd breken welke andere klok nu
weer het veld moet ruimen.