Iemand info over deze onbekende seiko?

Onlangs een leuk modelletje tegen gekomen maar ik kan er niets over terugvinden. Vooral de vorm vd kast vond ik grappig dus toch maar overgenomen. Op de achterkant staat 7n42 0ckO maar dat brengt me nergens. Wie weet er wat over?

1 like

De vorm doet beetje denken aan AP Royal Oak Offshore, haha!

1 like

Als ik op 7n42-0CK0 zoek, twee keer nul dus dan zie ik wel op boley.de een onderdelen lijstje maar verder niet veel. Te nieuw? Niet “bijzonder” genoeg?
http://boley.de/referenz/seiko/8559

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nergens iets over terug te vinden is…

wanneer je googled op het nummer op de band / endlink 34E6-zi
dan krijg je 34E3-zi en dat is dan deze klok

http://www.chronograph.com/store/catalog/products/SND550P1-large.jpg

mogelijk een kast van een chronograaf met daar achteraf een 3 hands uurwerk ingeplaatst ?

edit… dat is stom van me want dan zouden er 2 extra gaten in de kast zitten

1 like

Zo op het eerste oog doet de kastvorm me denken aan een vroege Seiko Coutura.
edit: Alleen hebben die vaak een wat apartere band.

1 like

7N42 is het uurwerk. 0ckO het model nummer.

het horloge is gemaakt in 1995,2005 of 2015

Yup, 2005 dan waarschijnlijk

Ja daar zat ik zelf ook aan te denken.

Deze komt dicht in de buurt inderdaad alleen dan zonder chrono… ben er nog niet 1 plaatje van tegengekomen… zeldzaam geval…

Volgens mij heeft Seiko ontzettend veel verschillende wijzerplaten uitgebracht, niet altijd even succesvol lijkt het. Dit is een van mijn 7n42s, nieuw gekocht bij de Bijenkorf in Eindhoven in 2006 of 2007 en kom je ook vrijwel niet tegen.

Wijzerplaten zijn inderdaad ook talloze combinaties mee te maken, maar t zit m meer in de kast.

Eindelijk eens een horloge dat het predikaat uiterst zeldzaam mag dragen. Ik heb zelden gezien dat je op een modelnummer geen relevante hits hebt in Google. Helaas zal zich dat helaas alleen niet in waarde uitdrukken…

Wel een fraai klokje overigens.

Had m gekocht omdat ik m wel afwijkend vond, meer als een soort daily beater. Alleen blijkt de band net aan te zijn voor me, 1 schakel extra zou wonderen doen maar die zaten er niet bij jammer genoeg…

Nog ff 2 plaatjes bij het praatje… :slight_smile:

2 likes

Het zijn allemaal design elementen die Seiko al eerder gebruikt heeft. Kijk maar eens naar deze AGS titanium kast.
Ik moest bij je laatste 2 plaatjes overigens meteen aan de Spork denken, geen idee waarom.

1 like

Deze kasten zijn rond toch ipv meerhoekig?

Ik zeg ook niet dat het een kopie is, het zijn ontwerp elementen die Seiko steeds opnieuw gebruikt, ze geven er een nieuwe draai aan, combineren hier en daar wat en voila…nieuw model op de markt… :wink:

Ik vind deze modellen, afgezien dat ze beiden wijzers hebben, toch wel echt van elkaar verschillen :wink:

Nogmaals, ik zeg nergens dat het een kopie is of dat het gehele horloge er op lijkt…bovenstaande foto ging enkel om het grove model van de kast. Mijn punt is om te illustreren dat Seiko bijzonder veel verschillende modellen heeft uitgebracht, waarvan sommige heel populair zijn, andere vrijwel onbekend zoals deze van @Wezel en dat bepaalde elementen steeds opnieuw ingezet worden.

Om mijn punt verder te illustreren een vergelijkbare (let op ik zeg niet hetzelfde) bezel van een vroege voorloper 8123 quartz.

1 like