Iemand info over dit horloge(merk): ‘Peter F Japan’?.. (Seiko) mod? of toch iets anders?

Hola,

Recent kocht ik dit horloge👇🏼


Gewoon omdat ik het een hartstikke leuk horloge vond en het vriendelijk geprijsd was. Daarnaast ben ik ook wel een beetje fan van zon en maan complicaties. Het horloge werd verkocht als NOS jaren 80 en zou een Seiko quartz uurwerkje bevatten.

Het merk ‘Peter F’ had ik nog nooit van gehoord en ik kan hier verder via internet ook niets over vinden. Als ik het horloge open maak zie ik een quartz uurwerk Y145A van Shiojiri ltd. Volgens mij inderdaad afkomstig uit één van de Seiko fabrieken.

Is deze Peter F Japan een op zichzelf staand merk(je)? Of dit een soort van mod ergens van? Omgebouwd Seikotje misschien? Of toch iets heel anders?

Hoe dan ook, het lijkt me interessant om hier iets meer over te weten te komen. Het quartz uurwerk houdt de tijd keurig netjes bij en de zon/maan complicatie werkt zoals je het verwacht. Het horloge ziet er nieuw en ongedragen uit. Met 37mm incluis kroon wat aan de kleine kant voor mijn doen, maar toch een grappig horloge voor deze zomer.

Hieronder nog wat foto’s en dit was ook meteen een NA…

Adiós…



9 likes

Wanneer je in Google de naam “Peter F” combineert met “Etsy” , kom je een ander horloge tegen van Frans F.
Daar wordt aangegeven dat het een Frans merk betreft? Helaas is mijn Frans niet zo goed, anders had ik in het Frans even gezocht.
Misschien ben je nu op een spoor gezet. :+1:

1 like

Thnx voor de tip. Ik had dat horloge ook al een keer voorbij zien komen. Echter wordt aan de hand van dat horloge ook niet echt duidelijk wie of wat deze Peter F is. Gezien het feit dat het hier op HF ook niet echt storm loopt met reacties, verwacht ik dat het gewoon een niet echt terzake dienend merk/maker is.
Voor mij blijft het een grappig en leuk horloge.

1 like

Verwacht ik ook, toch ben ik ook wel benieuwd of er meer info beschikbaar is. Het is iig een leuk en opvallend horloge :+1:
Er staat er ook nog één te koop op ebay volgens mij, dus er zijn er meer van gemaakt.

1 like

:point_up:t3:Ja klopt. Van die verkoper heb ik ‘m ook gekocht

1 like

Leuk horloge, ik vind enkel die maan wel een beetje chagrijnig kijken, of ligt dat aan mij?

1 like

Die zal wel hetzelfde probleem als ik hebben. Zo zit z’n gezicht gewoon het makkelijkste…:angry::angry:

2 likes

T’schijnt dat je met lachen maar een paar spieren gebruikt en met booskijken een veelvoud :slight_smile:

1 like

Direct even geprobeerd. De vrouw weerde zich direct dat het nog niet mijn verjaardag was

6 likes

:joy:

1 like