Onlangs een nieuw horloge gescoord. Ik vroeg mijzelf af uit welk jaartal hij zou komen. Zo op het oog lijkt hij origineel, kom de ook vaker online tegen.
Overigens geil ik best op dit soort horloges, betreft stijl. Tijdloos, gebeurd veel op de wijzerplaat met lijnen, cijfers, etc. Maar niet te druk. Pointer date, een complicatie die ik tegenwoordig nog zelden tegenkom bij moderne horloges.
Ik weet dat sommige horlogemerken deze stijl soms proberen te nabootsen. Meen dat Longiness 1 in de collectie heeft. Mis toch vaak die “vintage” gevoel daarbij.
Hoi Kasper, ik heb ook geen verstand van vintage horloges dus kan je daar geen zinnig antwoord op geven. Wat je wel zou kunnen doen is @Lexaf even een pb sturen en geloof mij die heeft er wel verstand van, weet ook goed waar hij moet zoeken.
En ik zou het in dit geval ook niet weten @fredpanarai1 , ben geen Invicta expert.
Aan het design te zien denk ik inderdaad eind '40, begin '50er jaren. De advertenties duiden ook op die periode.
Hier is een site met best veel info over Invicta, maar die kende @Chillekasper misschien zelf ook al…
[Unofficial Invicta fan website (vintageinvicta.nl)]
Daar vond ik in de rubriek database deze, die komt aardig in de buurt.
Op grond van de vele vintage horloges die ik in handen heb gehad, denk ik dat het begin jaren 50 is. Baseer ik op de kast vorm en grootte en niet a priori op de wijzerplaat. Als je weet welk caliber er exact in zit is er misschien meer te vinden. Mooi horloge trouwens!