Iemand meer info over dit horloge?

Onlangs een nieuw horloge gescoord. Ik vroeg mijzelf af uit welk jaartal hij zou komen. Zo op het oog lijkt hij origineel, kom de ook vaker online tegen.

Ik vermoed jaren 40, hij heeft veel weg van de INVICTA horloges uit de volgende advertenties uit deze jaren:

Afmeting: 34/35mm, 15mm aanzet voor bandjes.

Overigens geil ik best op dit soort horloges, betreft stijl. Tijdloos, gebeurd veel op de wijzerplaat met lijnen, cijfers, etc. Maar niet te druk. Pointer date, een complicatie die ik tegenwoordig nog zelden tegenkom bij moderne horloges.

Ik weet dat sommige horlogemerken deze stijl soms proberen te nabootsen. Meen dat Longiness 1 in de collectie heeft. Mis toch vaak die “vintage” gevoel daarbij.

Weet niet hoe dat komt… :man_shrugging:t3:

22 likes

Mooi, heb er geen verstand van, maar jammer dat invicta is geworden wat het nu is…

2 likes

Mooi horloge weer Kasper!

1 like

Leuke aanwinst Kasper! Denk eerder jaren 50. Kan dat niet staven, maar is mijn gevoel. Online niks over te vinden?

1 like

Altijd een win!

Vind m mooi.

1 like

Hij is prachtig! (Heb helaas verder geen zinnige bijdrage nav je vraag)

1 like

Ff bij Oris kijken.

Late jaren 40 / vroege jaren 50 zou ik gokken.

1 like

Hoi Kasper, ik heb ook geen verstand van vintage horloges dus kan je daar geen zinnig antwoord op geven. Wat je wel zou kunnen doen is @Lexaf even een pb sturen en geloof mij die heeft er wel verstand van, weet ook goed waar hij moet zoeken.

Hoi Kasper er zijn hier altijd leden met goede tips moet vast goed komen.

Ik dacht trouwens dat jij de invicta vintage expert bent.

1 like

Ik wou net zeggen, vraag het anders Chille Kasper maar toen zag ik pas dat hij TS is :upside_down_face:

3 likes

Haha, was inderdaad precies ook mijn gedachten.

3 likes

En ik zou het in dit geval ook niet weten @fredpanarai1 , ben geen Invicta expert.
Aan het design te zien denk ik inderdaad eind '40, begin '50er jaren. De advertenties duiden ook op die periode.
Hier is een site met best veel info over Invicta, maar die kende @Chillekasper misschien zelf ook al…

[Unofficial Invicta fan website (vintageinvicta.nl)]

Daar vond ik in de rubriek database deze, die komt aardig in de buurt.

Ook wel leuke advertenties op deze site.

Hier is Kasper zelf, met zijn eerste Invicta… :rofl: :sunglasses: :grin:

4 likes

Wat een waanzinnig horloge! Echt eentje om jaloers op te zijn. Goede maat, prachtige dial, mooi patina…

Qua jaartal, biedt het uurwerk nog enige houvast? Serienummer wellicht, wel of geen incabloc.

Op grond van de vele vintage horloges die ik in handen heb gehad, denk ik dat het begin jaren 50 is. Baseer ik op de kast vorm en grootte en niet a priori op de wijzerplaat. Als je weet welk caliber er exact in zit is er misschien meer te vinden. Mooi horloge trouwens!:ok_hand:

Die website is van Kasper haha

1 like

Heel gaaf horloge, helemaal eens met wat je zegt over de wijzerplaat. Ben benieuwd of er nog meer info komt :slight_smile:

Ik was er al bang voor… :crazy_face: :roll_eyes: :upside_down_face: :sunglasses: :+1:

Ok eind jaren 40, begin jaren 50 zeggen jullie. Dan zit ik er nog niet helemaal naast.

1 like

@diol post ook heel veel vintage Invicta’s, dus zal er vast een hoop van weten.

1 like

Hey Kasper :wave: Ik denk ook eind jaren 40 begin 50.