Iemand met een Speedy Schumacher hier?

Dat vroeg ik me af. Ik vindt vooral de gele variant erg fraai. Lekker zomers ook:)
Ook ervaringen en tips zijn welkom.

foto’s geleend van internet :o

Nee nog niet.
Heb wel een optie op een rode met stalen band maar horloge is nog niet gereed.
Dit exemplaar wordt momenteel volledig geserviced.
Ik kan mij nog herrinneren dat het horloge eind jaren negentig helemaal niet populair was en toen nieuw te koop voor prijzen van rond 1250 gulden.

Is nu wel even anders als je de prijzen ziet die er gevraagd en geboden wordt op ebay.

Klopt, maar ik heb ook wel wat reëlere prijzen gezien inmiddels. In de jaren negentig was ik nog niet actief geïnteresseerd in horloges, tot ik in een tijdschrift een foto zag van een IWC Porsche design Ocean duiker. Daar viel mijn mond van open…

Hoi,

Mooi? dat weet ik zo net nog niet. Wel is het een apart geheel, en als je er wat mee hebt kan je rustig aankoop overwegen. Het lijkt me ook een verzamelaarsstuk, zoals ikzelf wat met de Bond Omega ter ere van 40 jaar James Bond heb.

Porsche design wordt tegenwoordig gebouwd door Eterna, en ze hebben het afgelopen decennium bloedmooie modellen gehad. kwalitatief uitstekend, en een schitterend onderscheidend niet opzichtig design. Ik ben al weer redenen aan het bedenken voor een mogelijke aanschaf van een chrono op rubber. Mijn creativiteit wordt aardig op de proef gesteld…

Eerst nog wat verkopen, en dan :sunglasses:

Ach we weten allemaal wat er uiteindelijk van komt :wink:

Groet,

Nico.

Ik had in der tijd bijna deze aangekocht. Uiteindelijk toch gekozen voor de Professional… Blijft toch één van de mooiste horloges en met zo’n rijke geschiedenis!


foto van fratellowatches.com

gr, Glenn

Let er bij aankoop op dat het ding in orde is. Van Ferrie Schweitzer weet ik dat deze klokjes een drama zijn om te servicen. En dat betekent dus dat het je veel geld kan gaan kosten…

Gr. Roel

+1

Exje.

zijn dat niet dezelfde als speedmaster reduced??? Maar dan natuurlijk een andere dail+saffier glas ofzo??

Time Cat Schreef:

zijn dat niet dezelfde als speedmaster reduced???
Maar dan natuurlijk een andere dail+saffier glas
ofzo??

Yep maar de reduced heeft ook saffier.

nee de reduced heeft kunststof hesolite

omega watches reduced

maargoed… ik heb er nu een sinds een paar maanden. Ik ben er zeer tevreden over. Het is werkelijk een schitterend horloge en ik draag hem vaker dan mijn seamaster pro of seamaster pro chronograaf.

ik ben dol op de speedmasters :smiley:

Hier de reduced met Saffier.

http://www.omegawatches.com/gents/speedmaster/reduced/35395000/

ah, ik wist niet dat er ook reduced waren zoals die.

He punt van de reduced is dat er een opbouw chronomodule van Dubois-Depras in zit. Deze is heel moeilijk te servicen. Alleen een gespecialiseerd horlogemaker kan dit. En anders is het opsturen geblazen, wat ook niet goedkoop is. Althans dit heb ik me laten vertellen. Deze Dubois-Depras module wordt in veel meer horloges gebruikt, oa Girard Perregaux. Mede vanwege de service kosten heb ik tot dusver afgezien van zo’n horloge.

Krabong Schreef:

Let er bij aankoop op dat het ding in orde is. Van
Ferrie Schweitzer weet ik dat deze klokjes een
drama zijn om te servicen. En dat betekent dus dat
het je veel geld kan gaan kosten…

Gr. Roel

Waarom dan Roel?

Gr, Glenn.

Veerle Schreef:

Krabong Schreef:


Let er bij aankoop op dat het ding in orde is.
Van
Ferrie Schweitzer weet ik dat deze klokjes een
drama zijn om te servicen. En dat betekent dus
dat
het je veel geld kan gaan kosten…

Gr. Roel

Waarom dan Roel?

Gr, Glenn.

Beter dan Malus65 kan ik het niet uitleggen (tu)

gr. Roel

Ah ik had niet verder gelezen.

Dus elke Speedmaster reduced (lees: ook de ‘gewone’) is voorzien van dergelijk uurwerk?

Gr, Glenn.

Klopt: citaat geleend van Chromaddox:

I’ve heard privately from several different people who have talked to watchmakers that the chronograph module in the reduced is a exceedingly difficult one to service… The time module, which is essentially a SeMP (non-chronograph) movement is is not at issue, however the word on the internet is that the chronograph module is nearly impossible to service or adjust for even the most technically adept watchmakers who speed though other common Omega Movements (c.321, c.x86x, c.1040, c.1041, c.1045, 7750’s, etc.)… At least one watchmaker is known to just mail the chronograph module to Bienne and ask for a new module complete, which Omega will send, no questions asked, for a cost of around $140 US. Apparenly it is significantly less hassle to pay that cost than to work to repair the module. Hence it is wise to consider this potentiality when purchasing a watch. Many watchmakers will do a clean/lube and general adjustment for $100~150 or so… If a chronograph module is necessary then the parts cost alone has just increased by $140 or so.

Voor (nog) meer informatie: check dit:
http://www.chronomaddox.com/speedy_reduced.html

Weer eens bevestigd dat mijn beslising voor de speedy pro de goede was. (tu)

:smiley:

gr, Glenn.

Mooi stukje.

http://www.old-omegas.com/schuey.html

Jack