Is er iemand met kennis van WW 1&2 horloges die aanstaande zondag naar de rikketik van 4/10 gaat?
Ik moet nog kijken of ik kan, maar de vorige had ik een miskoop. Niet dat het horloge kapot was ofzo, maar hij is niet door de geallieerden gebruikt.
Is er iemand met kennis van WW 1&2 horloges die aanstaande zondag naar de rikketik van 4/10 gaat?
Ik moet nog kijken of ik kan, maar de vorige had ik een miskoop. Niet dat het horloge kapot was ofzo, maar hij is niet door de geallieerden gebruikt.
Als er ww2 op staat issie nep.
Zonder gekheid
issued ww1/2 horloges zijn bijna niet meer te vinden voor een schappelijke prijs maar mischien naar de goedkopere merken uit de dirty dozen zoeken zoals Timor?
Ik had n Record op de voorgaande rikketik gekocht. Volgens mij behoorde die tot de dirty dozen. Maar vernam later pas dat ie niet in de periode vd oorlog Is gebruikt.
Zakhorloge mogen overigens ook, hoewel polshorloge sterk de voorkeur heeft.
Wat zijn eigenlijk gangbare of schappelijke prijzen voor dergelijke horloges en zakhorloges? Er waren meer Duitse verkopers die ww2 horloges verkochten. Of ik had ze verkeerd begrepen, want m’n Duits Is errug roestig
Ik denk dat het lastig word om zeker te weten dat het horloge wat aangeboden wordt ook daadwerkelijk om de pols van een soldaat heeft gehangen…en niet een overschot was die na de oorlog pas uitgeleverd is.
Oic, ik dacht dat bepaalde gravures en nummers duidelijkheid gaven.
Vandaar dat n noob als ik om hulp vraag
Daar heb je ook gelijk in,want een door het leger verstrekt horloge heeft een WWW teken (vaak) en speciaal uitgiftenummer die gekoppelt is aan de soldaat…maar dan nog is het bijna niet te achterhalen of dat horloge oorlog gezien heeft.
Its all about matching numbers
Wow indeed. Wat n verzameling heeft die zeg!
Ik hoop dat er ook zulke klokjes op de rikketik aanwezig zijn. Mocht er iemand met ervaring/kennis zijn die er morgen naartoe gaat en wat advies zou willen geven, dan hoor ik t graag.