Iemand ooit al van het merk SAFIRA gehoord?

Vandaag ben ik bezig aan een uurwerk van het merk SAFIRA.

Het caliber dat er intikt is een DUROWE 422. Ook hiervan was de tiretteveer gebroken. Na een vraagje of iemand er eentje had stuurde COOSC me de tiretteveer op van een ST 92 die identiek moest zijn . Doch deze paste niet.
Ik heb er dan echt over mekaar gelegd en die van de ST92 liep recht aan de zijde van de bevestiging terwijl die van de Durowe een inkeping had.

Ik heb dan de tiretteveer opgespannen tussen de schroefbank en heel voorzichtig stukjes metaal weesgevijld tot hij pastte.
Hier het resultaat

Ma bon, de eigenlijke vraag is of iemand al ooit van SAFIRA heeft gehoord? Mirolisk geeft geen enkel resultaat.!!

6 likes

Staat er in:

En is verbonden via:

aan het iets bekendere:

:slightly_smiling_face:

dan deed ik wat verkeerd!

1 like

Ik heb er wel van gehoord. Sterker nog…ik heb er eentje in de verzameling.

12 likes

Safira zegt me niets, maar het uurwerkje komt me wel heel bekend voor! Ik heb een Arctos Elite liggen met een Durowe 1032, en daar ziet het keyless works behoorlijk identiek uit!

2 likes

Ik moet ergens een duiker in de doos hebben, 60-70’er jaren dacht ik… Was iets mee :thinking:

1 like

Gevonden :grimacing:

6 likes

Ziet er nog behoorlijk uit!

1 like

Mwoa… Kroon/stift gebroken, secondewijzer ontbreekt denk ik en ook de bezel ( daar heb ik er wel wat van dus dat zou nog het minste probleempje zijn…

Kroon en stift en secondenwijzer zullen wel te vinden zijn denk ik. Einig idee welk caliber er in tikt?

1 like

Wat ik me er van kan herinneren ( al zeker 30 jaar in mijn horloge doos) hadden reparateurs er geen trek in :wink: