Iemand recente ervaring met de certina ds action diver?

Hoi allen. Vorig jaar heb ik een ds om gehad, gekocht maar toch geruild. Nu plopt ie weer op als mogelijke aanschaf. Wat vraagjes:
Heb je dit jaar er een gekocht en wat is jouw ervaring ermee?
Pics please
En welke versie adviseer je?

Dank voor t meedenken!

Ben erg blij met deze.
Ds Action Precidrive. 300 mtr.
Dit jaar gekocht

3 likes

Ik heb de mijne niet dit jaar gekocht maar heb er wel 1 in bezit. Volgens mij heb ik 'm nu zeker 5 a 6 jaar. Gebruik de Certina als vakantiehorloge/beater.

Heb er geen foto van op mijn telefoon, maar het is de certina in onderstaande collage.

Kwaiteit is voor het prijsniveau top, stalen band dikke aanrader en hoewel geinspireerd door rolex toch een eigen gezicht.
Model wat ik heb is 43mm maar als beater heb ik daar geen probleem mee.

2 likes

Toevallig net nog naar gekeken bij de juwelier. Vond het wel een groot verschil met draag gemak tussen de quartz en de automaat. Quarts draagt (bij mij) net iets lekkerder, maar heb liever een automaat…

Waar zit je aan te denken (automaat of quartz)?

1 like

Is voor ieder persoonlijk, maar als je iets liever hebt zou ik daar voor gaan om teleurstelling te voorkomen.

1 like

Wat mij bij het quartzuurwerk stoort is dat de secondenwijzer in de meeste gevallen ergens tussen de indices landt. Mijn vrouw vindt dat geen enkel probleem maar ik zou er helemaal gestoord van worden.

1 like

Dan moet jij de maandagochtend editie hebben want bij mij tikt ie ze keurig aan

2 likes

Ik heb kortgeleden de Certina action preci driver gekocht.
Blauw, mooi diep, donker blauw met een speciale clasp die
de bandafstelling vergemakkelijkt.
Ik heb hem naast mijn automaat, De Steinhart one, 39 mm black.
De certina ook aangeschaft vanwege de Quartz.

Ik vindt het een erg mooi afgewerkt horloge,
Nu nog een mooie:chrono van Certina en mijn trio is kompleet. :grinning:

1 like

De oude is een prachtig horloge, maar heeft als enig echte euvel dat de lume op de indexen slecht is en anders van kleur is dan op de wijzers. Dat stoorde mij enorm.

Hoe dat op de nieuwe is, weet ik niet.

2 likes

Ik vind de sea turtle conservancy editie erg geslaagd :ok_hand:t3:

imageimageimage

5 likes

Ik ben zelf een eigenaar van een mooie Certina DS First automaat. Niet het horloge dat jij bedoeld maar wilde toch even reageren. Een mooi horloge en kan tegen een stootje. Dit is mijn ultieme beater.


Ik wil hem graag op staal dragen maar wacht al nu al bijna een jaar op schakels bij Brandfield.

Als iemand toevallig deze schakels over heeft, stuur maar berichtje :wink:

En wat vinden jullie (en uiteraard Andre23) híer van…? Sportief, ‘over the top’, of…?

2 likes

Tja. De horloge mooi maar de band vind ik veel te schreeuwerig. Maar ben ook niet echt fan van rubber banden. Vind t alleen wel ok op de nieuwe seamaster

Nee maar wel met deze:

Het eerste exemplaar had een probleem met de duikerslunette en is binnen de week omgewisseld bij de AD voor een nieuw exemplaar. Mooie service en betaalbare horloges. Goede afwerking en met de Powermatic 80 als kaliber lopen ze Spot-on!

Deze heb ik ook, zelfde kaliber en nauwkeurigheid. Ook heel tevreden van…

1 like

Mijn pa heeft de versie met Powermatic 80 erin en hij is er erg tevreden over. Hij kwam er op een goede dag ineens mee thuis: ‘lag in de etalage’. Was mijn moeder niet zo blij mee…

1 like