Iemand tips voor een mooi dameshorloge?

Mijn vriendin heeft deze Oris ook; ze is er waanzinnig gek mee en wordt met veel liefde gedragen.

2 likes

Vind die zelf ook heel mooi. Ze draagt al meer dan 25 jaar een Movado met piepkleine diameter, het zou even wennen zijn.

2 likes

Dit is toch tien keer mooier dan een Cartier Tank?!..

image

2 likes

Nordgreen Unika

Hamilton Ventura

Citizen Eco Drive EW5490-59A

1 like

Helemaal eens! De Cartier tank is tijdloos. Een mooie manier om de vrouw enthousiast te maken voor horloges :grin:

Verschrikkelijk. Kleiner dan een postzegel en bijna niet af te lezen. Weg met zulke modellen in 2022.

Waarom moeten dameshorloges er eigenlijk als mislukt speelgoed uitzien? De Hamilton is een heel klein beetje cool.

4 likes

De mijne wilt enkel modemerk horloges… Maakt haar enkel uit of het er flashy en mooi uitziet

Nomos Tangente zag ik laatst bij een kennis, erg mooi bij een dame en binnen je budget

2 likes

Yup. En direct unisex.

3 likes

andere versie van de cocktail

3 likes

Het is bijna een guilty pleasure maar ik vond dit altijd een aantrekkelijk ding voor mijn vrouw:

Was een uitgebreide range aan kleuren, zie nu enkel dit model nog op de website:

Ik vind dat ze best aardige damesmodellen hebben maar het merk lijkt niet populair :man_shrugging:

1 like

Het is frappant om vast te stellen dat zowel de gerenommeerde horlogemerken als modemerken zo vaak met een “mislukt” product voor de dag komen. Ter illustratie:

Ik zie een trend naar gender neutral mdellen, en daar zitten mooie exemplaren tussen, de Nomos hierboven vind ik een mooi voorbeeld, de Presage ook.

En dan zijn er de klassiekers, Rolex, Cartier, Jaeger Lecoultre, Omega hebben er allemaal wel wat, zo’n tank of reverso of strakke dressy uitvoeringen, tijdloos, mooi. Kan altijd.

Persoonlijk vind k de Hermès Cape Cod restyling door Margiela van 1999 erg geslaagd, het horloge bleef trouw aan het origineel en hij deed gewoon iets met het bandje. Tijdloos en elegant.

Als het gaat om het horloge als juweel, dan zitten we gewoon in een alles kan/alles mag tijdperk, en dan zou er voor elk wat wils moeten te vinden zijn, maar ik zat even te bladeren door de “Le Temps est Feminin” catalogus en dan zie je toch mooie rendidties van klassiekers, niet te schreeuwerig en toch erg knap gemaakte juweeltjes van horloges … het artisanale vakmanschap is precies een beetje teloor gegaan

Le Temps est Feminin catalogus

3 likes

Dat bloemending, wat is dat voor een duivels ding?? Hoe lees je daar in vredesnaam de tijd op af? Is die van Chopard??

Van Cleef&Arpels,
yours for 240.000,-$

Mooie post maar ik kan weer niet beter dan mijn ogen uitkrabben, vloeken en mijn mond uitspoelen. :wink::expressionless:

Nieuwprijs net boven budget.

Zonder diamantjes maar met arabische cijfers ruimschoots binnen budget.

1 like

Ja, +1 voor de TAG Heuer Aquaracer! :+1:

1 like