Iets anders, van merk en formaat

Zo af en toe moet je toch wat proberen… Een ander merk, een heel ander horloge en ook een heel ander formaat. (please, geen discussie over het formaat :wink: )

Na een hele tijd twijfelen over het merk en de looks toch maar een keer proberen. Rolex bevalt me eigenlijk super maar iets totaal anders erbij is toch wel een keer leuk. Dus de stoute schoenen aangetrokken met in m’n achterhoofd de titanium Panerai die ik ooit even omhad van een forumgenoot. Helaas m’n spiegelreflexcamera onlangs verkocht dus wel veel foto’s maar de kwaliteit is mager. Dit toestel kan mijn gebrek aan fotografische kwaliteiten niet verbloemen… :>X Maar goed, beter slechte foto’s dan geen foto’s.

Een Panerai dus maar dat is niet meer zo’n verrassing! Meteen wat leuke leesvoer gevonden om mezelf nog lekkerder te maken. De 2011 folder, de folder met alle limiteds van 1997 - 2010 en een boekje over de histori van Panerai. De 2006 folder zat bij het horloge.

Heerlijk al die dozen en verpakkingsmateriaal ter bescherming van de echte doos en uiteindelijk het horloge…

Natuurlijk ook nog wat bescherming om het horloge!

Lekker compleet met alle papieren en met in totaal vier banden. De bruine is flink gedragen, de anderen zijn in perfecte staat.

Vast al geen verrassing meer maar het betreft dus een PAM112. De handopwinder met prachtige sandwichdial.

De handopwinder is zeker niet het meest exotische uurwerk maar zo’n open achterkant blijft toch leuk. Tevens is dit een van de dunnere Luminor
modellen en met mijn dunne polsen is deze nog het meest geschikt.

Even de bruine lederenband geplaatst om die een keer te proberen. De rubberen bevalt in ieder geval erg goed, die is erg soepel.
Helaas geeft de foto de kleur niet erg goed weer.

De sandwichdial!!! B)- Door het ontbreken van een secondewijzer is het een mooi stil plaatje. Prachtige eenvoud.

En dan het formaat… Hij is groot, maar dat is geen nieuws. Misschien is het meer dat mijn pols gewoon echt (te) dun is.
Ja, hij is qua formaat echt op randje. Voor diverse forumleden misschien over het randje. Toch draagt hij heerlijk en zit hij
fijn om m’n pols. Lekker los, heel anders dan m’n horloges met stalen banden.

En toch is er na een week wel twijfel… twijfel over het formaat. Inmiddels al diverse andere Paneraimodellen geprobeerd.
In eerste instantie leken de 40mm Luminors me wel aan te spreken maar die zijn te klein. Een Radiomir is erg mooi maar
meteen weer erg klassiek. In het weekend de PAM288 Radiomir Chrono omgehad. Die is dan officieel 45mm maar die zat
weer heerlijk om m’n pols. Wel wat hoger maar die looks waren onweerstaanbaar…

Dus ja, een heerlijke aanwinst maar misschien dat ie toch snel weer in een ander forumdeel opduikt… :wink:

Mooi horloge. Ik heb hem ook te koop zien staan en heb erge twijfel gehad om de verkoper ook een pb te sturen.

Is de dial in het ‘echt’ net zo mooi als op de foto’s?

Anyway, veel plezier ervan, voor zolang dat misschien mag duren… >X

Bert1 Schreef:

Mooi horloge. Ik heb hem ook te koop zien staan en
heb erge twijfel gehad om de verkoper ook een pb
te sturen.

Is de dial in het ‘echt’ net zo mooi als op de
foto’s?

Anyway, veel plezier ervan, voor zolang dat
misschien mag duren… >X

Ja, die dial is écht onvoorstelbaar mooi.

hey dat lijkt mijn pols wel;) Heel gaaf horloge, ik heb zelf ook diverse modellen geprobeerd, vreemd genoeg vond ik de titanium submersible zo gek nog niet zitten…maar ja…misschien was ik ook niet helemaal objectief omdat ik zo graag zo’n klok zou willen bezitten…in elk geval heel veel plezier met deze…ik hou het verkoopdeel in de gaten;)…helaas een negative cashflow at the moment:(

Dat andere deel van het forum maar in de gaten houden dan :wink:

van harte met je nieuwe aanwinst , erg mooi (tu)

Cool ding! Ik vind PAM 112 ook schitterend. Ben benieuwd hoe hij op mijn pols zou staan8-). Hoe groot is jou pols, als ik vragen mag?

Tommaat Schreef:

Cool ding! Ik vind PAM 112 ook schitterend. Ben
benieuwd hoe hij op mijn pols zou staan8-). Hoe
groot is jou pols, als ik vragen mag?

Geen idee hoe groot mijn pols precie is. Minder dan 17cm in ieder geval…

Laat ik het zo zeggen:
Als ik een horloge van iemand probeer en zeg dat mijn pols dus is, dan roept die ander altijd hetzelfde. Resultaat is toch altijd dat elk horloge om mijn pols dan veel te los zit. :smiley:

El penumbra Schreef:

Geen idee hoe groot mijn pols precie is. Minder
dan 17cm in ieder geval…

Laat ik het zo zeggen:
Als ik een horloge van iemand probeer en zeg dat
mijn pols dus is, dan roept die ander altijd
hetzelfde. Resultaat is toch altijd dat elk
horloge om mijn pols dan veel te los zit. :smiley:

Duidelijk, hier precies hetzelfde :smiley:

heeeel fraai, (tu)

Mooi man! (tu)

complimenten, mijn favoriete merk samen met Omega…nu weer even sparen

Sorry, maar ik vind het je niet staan… Mooi horloge, maar de combi met jouw pols is mijns inziens geen geslaagde combi.

sorry>X

hans

Mooi horloge, maar ik zou hem niet kunnen dragen. Hij moet mijns inzien binnen de pols vallen. Ik zou dan ook voor een kleine maat gekozen hebben. Of het dan nog in proporties is qua typisch Panerai weet ik niet.
Mooie klok dus maar net iets te groot voor je pols.

Ze beginnen wel op me te groeien na alle foto’s op verschillende fora :slight_smile:

Sorry, ik weet dat je geen commentaar over het formaat wou, maar kon het toch niet laten.

hcptdg Schreef:

Sorry, maar ik vind het je niet staan… Mooi
horloge, maar de combi met jouw pols is mijns
inziens geen geslaagde combi.

sorry>X

hans

Hoef je geen sorry voor te zeggen. Ik hoor het liefste een eerlijke mening.

kwestie van smaak hoor, ik hou wel van wat grotere horloges maar bv een Fiddy van 47mm is me wel weer te groot

zit er veel verschil in hoogte ??

Gefeliciteerd! Geniet van je aanwinst

mooi horloge (tu) veel plazier ermee. :slight_smile:

Van harte zeg!

Absoluut de mooiste plaat die een Panerai kan hebben naar mijn idee (tu)