Zo af en toe moet je toch wat proberen… Een ander merk, een heel ander horloge en ook een heel ander formaat. (please, geen discussie over het formaat )
Na een hele tijd twijfelen over het merk en de looks toch maar een keer proberen. Rolex bevalt me eigenlijk super maar iets totaal anders erbij is toch wel een keer leuk. Dus de stoute schoenen aangetrokken met in m’n achterhoofd de titanium Panerai die ik ooit even omhad van een forumgenoot. Helaas m’n spiegelreflexcamera onlangs verkocht dus wel veel foto’s maar de kwaliteit is mager. Dit toestel kan mijn gebrek aan fotografische kwaliteiten niet verbloemen… :>X Maar goed, beter slechte foto’s dan geen foto’s.
Een Panerai dus maar dat is niet meer zo’n verrassing! Meteen wat leuke leesvoer gevonden om mezelf nog lekkerder te maken. De 2011 folder, de folder met alle limiteds van 1997 - 2010 en een boekje over de histori van Panerai. De 2006 folder zat bij het horloge.
Heerlijk al die dozen en verpakkingsmateriaal ter bescherming van de echte doos en uiteindelijk het horloge…
Natuurlijk ook nog wat bescherming om het horloge!
Lekker compleet met alle papieren en met in totaal vier banden. De bruine is flink gedragen, de anderen zijn in perfecte staat.
Vast al geen verrassing meer maar het betreft dus een PAM112. De handopwinder met prachtige sandwichdial.
De handopwinder is zeker niet het meest exotische uurwerk maar zo’n open achterkant blijft toch leuk. Tevens is dit een van de dunnere Luminor
modellen en met mijn dunne polsen is deze nog het meest geschikt.
Even de bruine lederenband geplaatst om die een keer te proberen. De rubberen bevalt in ieder geval erg goed, die is erg soepel.
Helaas geeft de foto de kleur niet erg goed weer.
De sandwichdial!!! B)- Door het ontbreken van een secondewijzer is het een mooi stil plaatje. Prachtige eenvoud.
En dan het formaat… Hij is groot, maar dat is geen nieuws. Misschien is het meer dat mijn pols gewoon echt (te) dun is.
Ja, hij is qua formaat echt op randje. Voor diverse forumleden misschien over het randje. Toch draagt hij heerlijk en zit hij
fijn om m’n pols. Lekker los, heel anders dan m’n horloges met stalen banden.
En toch is er na een week wel twijfel… twijfel over het formaat. Inmiddels al diverse andere Paneraimodellen geprobeerd.
In eerste instantie leken de 40mm Luminors me wel aan te spreken maar die zijn te klein. Een Radiomir is erg mooi maar
meteen weer erg klassiek. In het weekend de PAM288 Radiomir Chrono omgehad. Die is dan officieel 45mm maar die zat
weer heerlijk om m’n pols. Wel wat hoger maar die looks waren onweerstaanbaar…
Dus ja, een heerlijke aanwinst maar misschien dat ie toch snel weer in een ander forumdeel opduikt…