Iets geks…..Pontiac

Ik heb een nieuwe Pontiac 2000 millennium editie. Volgens mij is deze gemaakt voor de Belgische spoorwegen.

De plasticjes zitten er nog op. Vandaag heb ik de batterij vervangen.

Het is de SR920SW 371.

Echter……. De secondewijzer draait de verkeerde kant op. De tijd tikt terug……

Iemand een idee wat dit horloge nodig heeft?

Hoor graag van jullie.

4 likes

Zoiets zoek ik eigenlijk, waarmee ik terug in de tijd ga ;-).

Hopelijk vind je de oplossing!

1 like

Is dat nu een klein knopje dat je ziet in het centrum van de kroon?

1 like

Deze is oorspronkelijk ontworpen voor het Zuidelijk halfrond. Magnetisme en aardstraling op het Noordelijk halfrond veroorzaken een negatieve amplitude met een terug tikkende wijzer tot gevolg. Makkelijkste oplossing is ruilen met iemand op het zuidelijk halfrond die tegen dezelfde problemen aan is gelopen. Andere oplossing is om wat tandwielen aan te passen. Succes, en laat het even weten als het is gelukt!

7 likes

Klopt.

1 like

Geen knopje met een functie. Voor de sier.

1 like

Horloge verkeert in nieuwstaat.

Het is volgens mij een gimmick geweest voor bij de wisseling van Millenium. Aftellen tot…
Er staat ook op: 3th Millenium…

2 likes

Dure gimmick!

1 like

Dat gevoel had ik ook. Maar kon niks vinden op internet. :smile:

Simpel…

Is horloge van de Belgische spoorwegen, en nu begrijpen we dus plots ook waarom onze treinen nooit op tijd rijden!

Daar zijn al ettelijke miljoenen gespendeerd aan studies om te kijken wat de oorzaak is, en plots komt het antwoord gewoon voorbij op HF… de Belgische spoorwegen zijn ondoorgrondelijk. :sunglasses:

3 likes

Als je op tweede hands kijkt…… Belgische marktplaats staan ze voor 150 a 200 euro te koop.

:sweat_smile:

Batterij die correct gemonteerd zit… + en - verwisseld … :upside_down_face:

1 like