Iets moois toevoegen, ideeën gevraagd

Geacht forum,

Op zeer korte termijn word ik 50. Dit wil ik samen laten gaan met een fraaie horloge aankoop. Als voorbereiding heb ik mijn huidige collectie de laatste tijd teruggebracht tot 2 stuks, namelijk Rolex 116610 LV (sub date, kleur groen) en een Rolex 126300, slate wijzerplaat en jubilee (datejust 41)

Wat zijn de spelregels voor mij:

  • genoeg afwisseling tov huidige collectie
  • de Rolex 116610lv gaat nooit het veld ruimen
  • indien de aanwinst < 12k dan hoeft de dj41 niet te vertrekken
  • indien de aanwinst tussen 12 en 20k zit dan is de dj41 het slachtoffer

De redelijk obvious kandidaten staan op de lijst en sommigen al bezichtigd, gepast etc

  • Rolex familie de WG day date 18239, blauwe Milgauss, TT daytona staal goud met zwarte wijzerplaat, TT gmt rootbeer en de iets meer verrassende cellini date WG met blauwe wijzerplaat
  • Buiten de Rolex familie: ALS Saxonia , VC patrimony, Patek Calatrava , JLC mut mooi(n)

Uiteraard is het zoeken, lezen, bekijken , passen en gevoel. Ik zal de beslissing zeker niet van anderen laten afhangen maar ik ben wel benieuwd of het forum met verrassende kandidaten komt welke ik kan meenemen in dit keuze proces.

Alvast bedankt!

7 likes

Mag vintage ook?

Ah, Freudiaanse verspreking. En het antwoord op je vraag.

5 likes

Geen restricties aangaande vintage maar ik weet dat mijn voorkeur bij modern ligt😇

1 like


:stuck_out_tongue_winking_eye:
(Corum Golden Bridge)

2 likes

Mijn suggesties:

6 likes

Je mag deze wel van me overnemen, hoeft je DJ niet weg :wink:

5 likes

De chronomaster sport blijf ik ook erg fraai vinden, maar ik vermoed op dit moment wellicht ook lastig te krijgen bij de ad?

Erg fraai! Ik ben zelf meer gecharmeerd van witgoud.

1 like

Je wordt 50, Ed. Dat mag wel wat specialer :wink:

3 likes

Bij voorbaat van harte!

Mijn suggestie:
Patek Philippe Calatrava 5196G-001
(Ben bang dat de DJ41 dan het veld mag ruimen :sweat_smile:)

3 likes

Durf ik niet. Die two tone’s die ik overweeg zijn ook nog question marks. Ik vind het mooi maar bij mezelf ben ik nog niet overuigd van geel of rosegoud :thinking:

1 like

Deze staat op de kandidatenlijst en dan ter vervanging van de dj41 idd :innocent:

1 like

Vanaf 50 kun je ook prima Reverso’s dragen. :+1:

4 likes

Letterlijk wat mijn vriendin zei toen ik er een om had :laughing:

3 likes

Geen idee, direct via Zenith volgend mij sowieso vrij snel.

1 like

In mijn beeld kun je vanaf een bepaalde leeftijd bepaalde dingen niet meer dragen. Maar als je jonger bent kun je ook uitstekend een Reverso dragen hoor.

3 likes

Dit wil je!

De afwerking van een

En dat voor “slechts” 8k :+1:

6 likes

Fixed that

3 likes

Ik denk dat vele mooie opties al gegeven zijn.

Als ik de keuze opnieuw zou moeten maken zou ik alsnog voor een Saxonia gaan. Mut moon is ook prachtig.

Reverso kan ook prima als je jonger bent maar dan zou ik wel voor een gekleurde wijzerplaat gaan. De GS die @Meewtje oppert lijkt me eigenlijk ook prachtig.

Is een kleiner merk geen optie?

Ja hoort komt die weer:

  • Hentschel heeft ook gouden modellen.

  • Kudoke?

  • Czapek?

2 likes