Moet lukken voor 5k mits goed zoeken.
Ik vind hem fantastisch! Ik hou wel van die retro designs. Maar ik moet ook bekennen dat ik me niet echt bezig houd met Longines, dus de verrassing was des te groter.
Het blauw is overigens alleen zo fel onder direct licht van spotjes. Bij het raam is het veel subtieler. Donkerblauw tot bijna zwart.
Wat trouwens ook aan je eisen voldoet, maar dan moet je je budget wel flink oprekken, is een Santos de Cartier in medium. Ook deze voor het eerst in het echt gezien en gepast.
De eerste GS met de zwarte wijzerplaat spreekt mij het meest aan.
Ah kijk aan twee nomos met felle kleurtjes!
Goede verhalen gelezen maar probeer het een beetje in verhouding te krijgen tot mijn Sinn.
Die sla ik over😬
Trouwens, jij zei het ooit zelf:
Een lezing van een uur en een kwartier:
Of een tandje beknopter, 8 minuten:
Mand! 2 minuten:
Los van het feit dat dat een bruine sunburst is (vertrouw me), is dat ook een quartz. Prachtig apparaat. Erg comfortabel, en één van de top vijf quartz uurwerken op de wereld. Ik zou 'm op plaats vier zetten, achter de Citizen 0100, de Citizen Chronomaster A660, en de Citizen A060.
- Onafhankelijk verstelbare uurwijzer
- 100m WR
- maar 10mm dik
- max +/- 10 sec per jaar afwijking
Nomos maakt meer eigen uurwerken en ook eigen balansveren. Eerlijk gezegd vind ik de ontwerpen vaak ook net een tandje spannender. Niets dan lof over Sinn, maar voor mij maakt Nomos net even wat leukere kleurstellingen en vormen, al komt dat ook omdat Sinn uit de toolwatch-hoek komt, en Nomos eerder uit de design hoek.
Als je er dan toch bent kan je er net zo goed meerdere passen!
Ja Longines wordt wat ondergewaardeerd en is meestal niet het middelpunt van de conversatie.
Voor mijn gevoel is de prijs allicht wat hoog voor wat het is. Maar ik heb hem nooit in het echt gezien.
Ja de santos is toch mega!
Heeft absoluut de icoon status.
De iets oudere galbee heeft mijn voorkeur!
Haha daar heb je me!
Ik ga mijn huiswerk even doen dit weekend:stuck_out_tongue_winking_eye:
Dat zijn de nieuwere, de glassbox en zo. Dit zijn iets oudere die je in (bijna) nieuwstaat moet kunnen vinden voor je budget. Anders kun je op dezelfde manier ook dit:
of dit:
en dit:
en deze:
deze:
of deze…
Allemaal nieuw, binnen budget en uit de EU. Behalve de eerste, die is uit de VS en iets duurder
Had hier al even naar zitten kijken:
Maar de verhalen over hoe ze de kwaliteit verwaarloost hebben doen mij niet veel goeds…
Deze moesten er nog bij:
en
Hahaha ik heb inderdaad meerdere horloges gepast.
Oh nu GS ook al geïntroduceerd is, schiet bij mij ineens weer de GS SBGA285 te binnen.
Deze is ook echt fantastisch in zijn eenvoud.
Hahaha dit is apart. Ik zit podcast Mannen van de tijd #90 te luisteren en Arjan is net voor het eerst te horen, verschijnt tegelijk zijn post. Eng!
Heb je deze?
Even de goede belichting zoeken en dan kan je er van genieten!!
Als merk spreken ze mij daardoor zeker aan!
Misschien maar eens eentje passen binnenkort.
Oris ProPilot X Calibre 400
Topp thanks!