Iets moois voor €4k

ChatGPT:
“Er zijn een paar geweldige opties in die prijsklasse! Voor tweedehands horloges onder 4.000 euro zou ik aanraden om te kijken naar de Rolex Explorer, Omega Speedmaster Professional en de Tudor Black Bay. Deze horloges bieden kwaliteit, stijl en waardevastheid.”

Die eerste twee kan ik zeker bevestigen, met de Black Bay geen ervaring maar wel veel positieve ervaringen gehoord.

Veel plezier met de zoektocht en we horen graag wat het worden is!

4 likes

Haha chat gpt to de win!
Maar zijn die eerste twee niet boven budget?
Of je kan net de meest verwaarloosde voor die prijs krijgen🤣

1 like

Ja, dat denk ik ook. Gelukkig nog ruimte voor verbetering bij AI! Hij komt gelijkt met een antwoord:

“Je hebt gelijk, de prijzen voor de Rolex Explorer en de Omega Speedmaster Professional kunnen inderdaad hoger liggen, vooral afhankelijk van de staat en andere factoren. Voor een meer haalbare prijs tweedehands zou je kunnen kijken naar modellen zoals de Omega Seamaster, de TAG Heuer Carrera of zelfs bepaalde modellen van Tudor zoals de Tudor Black Bay Fifty-Eight. Deze kunnen binnen dat budget vallen en bieden nog steeds uitstekende kwaliteit en stijl.”

Zo kan ik het ook! De eerste drie opties waren in mijn ogen top, en geheel volgens Horlogeforum-traditie opties boven budget :+1:

1 like

Als het zo door gaat komen dit soort vragen hier nooit meer voorbij. Chat gpt er bij en gaan🤣

2 likes

Het begint beetje off-topic te worden, dus ik zal hierna ophouden. Maar er zijn voor- en nadelen tussen dit forum en ChatGPT, aldus ChatGPT:

“Laten we beginnen met de voordelen:

Voordelen:

1. Directe en snelle respons: Je krijgt hier meteen antwoord zonder te hoeven wachten op reacties van verschillende leden op een forum.
  2. Brede kennisbasis: Mijn informatie is gebaseerd op een grote hoeveelheid gegevens en kennis tot mijn laatste update, waardoor ik veel verschillende invalshoeken kan bieden.
  3. Persoonlijke interactie: Hier krijg je één-op-één interactie, wat kan leiden tot meer gerichte en persoonlijke adviezen.

Nadelen:

1. Beperkte menselijke ervaring: Hoewel ik toegang heb tot veel informatie, mis ik de menselijke ervaring en persoonlijke meningen die je op een forum zou vinden.
  2. Mogelijk beperkte diepgang: Soms kan een forum diepgaandere discussies bieden omdat het meerdere perspectieven van verschillende gebruikers samenbrengt.
  3. Subjectiviteit: Mijn advies is gebaseerd op gegevens en informatie tot mijn laatste update, dus sommige recente trends of nieuwe inzichten kunnen mogelijk ontbreken.

Begrijpelijk genoeg hebben beide hun eigen voordelen, afhankelijk van het soort informatie of interactie waarnaar je op zoek bent!”

Misschien kan ik deze, met die mooie blauwe sunburst dial nog aanbevelen.

Met 38 en titanium draagt hij heerlijk onder de trui en overhemd. Van harte aanbevolen als combi irt budget.

5 likes

Ik ging voor goedkoper werk horloge maar deze was net binnen. Ik wou hem toch is passen en heb hem niet meer af gedaan. Ik draag hem bij een kostuum maar ook bij een sportieve sweater. Door de Solar is hij altijd opgeladen en door de gps verloopt hij altijd perfect op tijd.

7 likes

Ligt het aan mij of lijkt het er verdacht veel op dat ChatGPT gewoon dit draadje heeft samengevat? :male_detective: :man_shrugging:

1 like

Ik zie dit model voor het eerst. Erg fraai met veel details. Dank voor het delen!

1 like

beïnvloed en/of gesubsidieerd wordt door de grote merken :thinking: :open_mouth:

ik weet genoeg :weary: Snel wissen nu, uitloggen en alles verbranden in de tuin.
#WEFruttecovidklimaatschapennewworldorder

Kun je dat eten? :roll_eyes:

6 likes

Waarom geen victorinox alliance 241906? Waarbij ook de kroon is beschermd en u krijgt er 5 jaar garantie op. Met het resterende geld kunt u heerlijk op vakantie gaan, of iets anders leuks mee doen.

1 like

Of een Victorinox Swiss Army I.N.O.X.?

Ik werd geroepen.

Als alternatieven en out of the box opties zou ik dan toch ook de Bel canto kiezen.

Andere alternatieven waarvan 1 out of the box

Tudor bb54

Cornehl Black series

5 likes

Geen misselijke voorstellen!
Thanks voor de Nomos fotos.
De Cornehl is absoluut een unieke optie, ziet er super uit.

1 like

Hoi Kayl, sorry dat ik hier reageer, want ben nieuw op het platform. Ik heb geen idee hoe je kan reageren op een aangeboden horloge waar mijn intresse naar uitgaat (Oris die je aanbiedt). Wil jij mij een DM sturen? Bedankt

4000 euro exact. En mooi.

3 likes

Je hebt nog geen rechten om iets te reageren in het te koop topic.

Je dient op het forum eerst een tijdje flink mee te doen en je passie voor horloges te laten zien.

Dan komen de rechten om te kopen en verkopen vanzelf.

:beers:

Een nomos zou een leuke aanwinst zijn, betaalbaar en te dragen op casual als formele gelegenheden