Iets nieuws.....maar geen Seiko ;)

Het geval wil dat ik enkele jaren lang de bezitter was van een Tag Heuer Aquaracer, quartz. Droeg hem niet vaak, en dat deed mij onlangs besluiten om hem te verkopen. Dat lukte, maar toen hij de deur uit was, begon het al een beetje te knagen: ik miste hem (ken je dat?:wink: )

Ik kwam in contact met Erik (RW).
Hij had een mooie Aquaracer te koop staan. Een automaat deze keer, en ik realiseerde mij dat dat het was waar het de vorige keer aan had ontbroken. De ziel van het horloge, en dat is voor mij nog altijd het uurwerk.
Dit, gekoppeld aan het feit dat de blauwe wijzerplaat en de ā€œblikkenā€ sluiting van mijn vorige Aquaracer mij ook enigszins irriteerden. Blauw is m.i. slecht te combinerenā€¦

De stoute schoenen aangetrokken, en hem een ruil voorgesteld met mijn Steinhart Triton.
We kwamen er al snel uit, en gisteren kwam mijn nieuwe baby binnenā€¦




Ik ben er erg blij mee. Ga eens kijken of een poetsbeurtje hem (nog) mooier kan maken, maar ik denk wel dat dit een blijvertje is.

En dat terwijl het geen Seiko is!!!:stuck_out_tongue:

Groet,

Dick

Mijn beste,

ā€œOude liefde, roest nietā€.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van deze getrouwe TagHeuer!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hele mooie Tag
veel draagplezier
gr roel

Altijd leuk zoā€™n boomerang, bijna boomerang dan.

Toch ben ik het niet met je eens dat een quartz klok geen zieltje heeft. Juist de high-end quartz klokken zijn ook juweeltjes in de horlogerie. Neem dit caliber 9F van Seiko. Een high-end quartz met temperatuurcompensatie die meer dan 500 keer per dag compenseert op temperatuurswisselingen.

Anders ja, maar quartz is zeker niet minder.

http://www.grand-seiko.com/manufacture/9f-quartz.html

Mooi, Dick!(tu) Gefeliciteerd!
Een verzameling is gewoon niet compleet zonder minstens een (TAG) Heuer, toch? En een heleboel Seikoā€™s, natuurlijk!:wink:

leuke klok dick, een fijne klok die overal bij kan en nog lang zijn werk blijft doen!

proficiat! ik heb ook nog n triton voor zo n deal :wink:

+1 (tu)

Mooiā€¦maar ik zou het niet gedaan hebben die ruil;)

De Triton was te groot en te zwaar voor mijā€¦

Dick

Dick V Schreef:

De Triton was te groot en te zwaar voor mijā€¦

Dick

voor mij eigenlijk ook. maar vind em erg mooi.
deze tag past prima om je pols.

mooie!
wel effe met die doekjes aan de slag, vooral de bezel

Dat kan gebeurenā€¦veel plezier met je Tag.

Mooi Dick! Wat is de diameter, ik heb nl een tijdje terug ook een Tag uit hetzelfde tijdperk gekocht vanwege het ontwerp, maar schrok toch wel van het formaat (draagt erg klein). Ondanks dat wel gekocht, was een droom uit mā€™n jeugd.

Diameter is 39 mm.
Maar hij draagt inderdaad klein. Of zou dat komen omdat we allemaal die joekels gewend zijn tegenwoordig?

Deze is uit 2000ā€¦

Dick V Schreef:

Diameter is 39 mm.
Maar hij draagt inderdaad klein. Of zou dat komen
omdat we allemaal die joekels gewend zijn
tegenwoordig?

Deze is uit 2000ā€¦

Zelfs vrouwen lopen tegenwoordig al met 45mm+horloges!::o

Jaā€¦ziet er niet uitā€¦

Niet mijn smaak, maar gefeliciteerd Dick (tu)

Mooi horloge Dick. Ook qua formaat trouwens. Erg handig en kun bijna met alles combineren. Een Tag staat hoog op mijn lijst. Zelfs mijn vrouw heeft er Ć©Ć©n :sunglasses:

Veel plezier en geniet er nu nog meer van!

Dank voor de aardige woorden, heren.

En weet jeā€¦na twee dagen gedragen te hebben, begin ik alweer te twijfelenā€¦
Af en toe word ik gek van mijzelf, kennen jullie dat?

Nachtje slapen, doet misschien wonderenā€¦

Sweet dreams,

Dick