Zag in een voorbeschouwing van programma “Stand van Nederland: Generatie next” iets voorbij komen over, onder anderen, verzamelen/beleggen in horloges. Meende de heer Lijfering te herkennen.
Vanavond npo2.
Ik vermoed dat over een tijdje wat ‘slachtoffers’ bij Kassa zitten omdat hun investering in waarde is gedaald.
A fool and his money are soon parted…
Beetje uitgemolken op tv dit inmiddels.
Als het nu eens zou gaan over de interessante techniek, passie of mooie verhalen achter de horloges. Maar nee, het gaat altijd over beleggen en snelle vogels met horloges van een ton ‘die alleen maar meer waard worden’.
Eens. Ik meld het alleen maar even. Hopelijk niet te veel kromme tenen vanavond.
Kunnen we een tegenbeweging beginnen? Denk dat wij op dit forum in het algemeen het liefst minder brede aandacht hebben voor horloges in dit daglicht. Al helemaal op de publieke omroep. Het liefst een markt van veel mond op mond reclame. Vooral omdat die passie dan ook gedeeld word. Hier bijvoorbeeld word een afkeur duidelijk gemaakt wanneer iemand over puur belegen met horloges begint. En probeert men de anderen met historie en techniek geintereseerd te maken. Maar misschien zit ik daar ook wel verkeerd en vind men hier dat in het algemeen toch anders.
Tja, dit dus .
Was maar een kort stukje, wat ik al vermoedde. Maar binnen het kader van dat programma gezien deed heer Lijfering het heel netjes vond ik.
Leuke tip! Moest er wel even op wachten. Want het was het allerlaatste item, in het programma. Maar heel leuk! Jasper van @AmsterdamVintageWatches deed 't heel goed, vond ik! Ik werd wel 'n beetje afgeleid door Jaspers weelderige borsthaar.
Maareh, ik mis die leuke YT-filmpjes van de AVW-gang wel, hoor!
Was best leuk, Jasper mocht zijn verhaal doen, presentatrice mocht wat horloges van 3 ton passen en dure whiskey proeven. Geen jubelverhaal dat je zomaar heel erg rijk kan worden met horloges.
Precies! Hij benadrukte dat het moet beginnen met passie voor horloges.