Iets speciaals, nog nooit gezien. Jump Hour Ray

Vond onlangs bij een verzamelaar een uniek klokje dat ik nog nooit had gezien, het lag onderaan in een emmer vol uurwerken en ik moest deze(samen met uiteraard nog verschillende anderen:) ) redden van de ondergang; was nog in fenomenaal goede staat en loopt perfect. Niets om zelf te dragen omdat het mijn stijl niet echt is, maar wel de moeite om eens te tonen (deze komt in de verkoop terecht) Het is een Ray Jumphour met een prachtige blauwe secondenwijzer. Het speciale aan dit uurwerk in het glas, het is een soort van bolle loep, waardoor het uurwerk een bolle vorm krijgt. Wel zeer leuk en zeldzaam, wou deze graag even delen en mogelijks iemand ontmoeten met een soortgelijke vondst? :slight_smile:

Explore HXCMDP Explore HXCMDP Explore HXCMDP

Zéér cool! Maar ik ben bang, dat er een Baumgartner penanker uurwerkje inzit? Daar heb ik wat mindere ervaringen mee…

beste, daar heb ik geen idee van, krijg hem zelf niet open aangezien het deksel een stuk achter de band zit :slight_smile: hoe dan ook so far so good :slight_smile:

Heb hem al eens eerder gezien in Belgie , inderdaad niet gekocht omdat ik bij opdraaien al hoorde dat er een penanker in zat maar wel een grappig model inderdaad.

Dit is alleen geen jump houd horloge, maar een mechanisch horloge met digitale uitlezing.
Deze horloges werden in de 70er jaren voor het eerst op wat grotere schaal toegepast.
Of dit exemplaar uit die periode dateert, is gezien de afwijkende kastvorm,
lastig vast te stellen.

Een zg. Jump hour horloge heeft een analoge wijzerplaat met een normale wijzer die de minuten aangeeft, gecombineerd met een uitsparing in de wijzerplaat van waaruit ALLEEN de urenanduiding digitaal wordt weergegeven.
Vandaar de benaming jump HOUR horloge :wink:

leuk om te weten, ben op gebied van dit uurwerken niet echt thuis:) ik vond het er gewoon leuk uitzien en in goede staat, was zonde om daar te laten verkommeren:)