Iets zwarts gezocht (gevonden!)

Okay, na jaren van willen maar niet kunnen is het dan eindelijk zo goed als rond… m’n collectie uitgedund naar een collectie van 3 stuks. (wat Seiko’s en Casio’s niet meegeteld!)

Hieronder de huidige stand van zaken die me dus nog nèt niet bevalt.
De Omega FOiS staat te koop maar ik twijfel nog. Op de stalen band zou het natuurlijk wel een mooie zwarte zijn en zou de collectie rond zijn maar hij blijft nog niet helemaal goed plakken. Wellicht omdat een vintage Speedy nog het meeste jeukt (en dan denk ik er maar niet aan hoeveel ik die al ge- en verkocht heb).

Dus gezocht: een alternatief voor de Speedy FOiS. In ieder geval met zwarte plaat en weinig kleur. Stalen band heeft de voorkeur maar is geen must. Hoeft geen chrono, mag ook een duiker of wat dan ook. Als het maar geen echte dresser is. Gezien m’n polsmaat vooral niet te groot!
Budget max 4k en 5k als ik iemand me weet te verrassen met iets waar ik nog niet aan gedacht heb en wat dan wel voor 5k verkrijgbaar is… :wink:

6 likes

Grt.

1 like

Ik vind deze wel een goede afwisseling tussen die andere twee. Maar of dat beter is dan die Speedy…

3 likes

Die is te groot op staal en ik vind de kwaliteit van de bezel echt slecht.

Looks zijn wel helemaal top. Wat dat betreft zou het een makkelijke keuze zijn.

Ah, dat wist ik niet. Heb hem nog nooit in mijn handen gehad. Op de foto’s vind ik hem wel helemaal top.

1 like

Welk type DJ is dat? Erg fraai namelijk!

Dat is een 116234 met een plaat die al een tijdje niet meer leverbaar is.

Zou zoals je zelf aangaf de FOiS op staal zetten! Verder niks aan doen lijkt mij. :thumbsup:

1 like
2 likes

Haha dit vind ik mooi.
Een uitspraak die je echt alleen hier kan vinden, gewoon eigen regels bedenken zodat je je collectie grootte goed praat :grin: .
Ben niet de persoon voor inhoudelijk advies in deze prijsklasse ben ik bang, maar een ingenieur niet iets?
Die Rolex DJ is in ieder geval al echt om van te genieten!

Edit: Oh @Tobias was me voor met de ingenieur

1 like

Voor de IWC zou alleen de Laureus versie met blauwe plaat kans maken. En ik wil echt een zwarte.
De Seiko is ook top, heeft een tijd op de wishlist gestaan maar die wordt het niet.

(slechte) foto van FOiS op staal:

5 likes

Kan niet anders dan liken. Plaatje toch? En dat ondanks de ‘’ slechte’’ foto.

1 like

okay, misschien deze? beetje out of the box maar wel gaaf, en met een zwarte plaat en weinig kleur!

Out of the box thinking. Breguet type XX Aerovanale.

1 like

De 2016 Explorer is echt genieten
Voor mij een all-rounder
Maar misschien teveel dresser voor jou?

3 likes

Een IWC mark XVIII wellicht? Vind ik persoonlijk een mooie aanvulling op beide Rolexen.

5 likes

Lekker de FOiS houden!! Wat een gigantisch gaaf trio zo! Als je dan toch iets wilt veranderen misschien de Pepsi wisselen voor een Batman, puur om de honger te stillen.

Oh en geniale opmerking dit:

Geweldig horloge die aan al je criteria voldoet.
Hou je ook nog geld over…

1 like

Thanks, maar no thanks!

Is totaal niet mijn smaak. Ben meer van de klassieke modellen over het algemeen. Speedy, Navitimer, de Breguet van hieronder enz.