Interessant voorbeeld op YouTube hoe de marketing machine werkt.
Kneus doet er dik 12 minuten over om te vertellen dat ie een horloge niet gaat kopen.
Voor 10 euro had ie het tegenovergestelde gezegd.
Zijn stuk voor stuk hele “speciale” mensen.
Met stuk voor stuk hele “$p€ciale” behoeftes.
Ik kon dat filmpje niet helemaal bekijken, omdat die jongen me erg ging vervelen.
Vond dat al die personages die voorbij kwamen behoorlijk irritant en vervelend.
Wat een pannekoek in de titel spreken over oplichting maar aan het einde van het filmpje zeggen nee dat is het, clickbait. Aandacht trekkerij weer dit. Het is niet voor jou nou klaar laat het lekker links liggen dan.
Dank voor het delen, leuk!
Snap niet zo wat het probleen is hier. YouTuber doet er een beetje clickbaity over. Dit is een vrij regulier marketing concept dat ook door Supreme en Nike al jaren wordt toegepast. Limited edition drops, short time only, etc. Dit is de horloge variant hiervan.
Past in de hedendaagse wens voor ‘flex’ die je krijgt door gelimiteerde versies van dingen te hebben. Je ziet ook limited ‘collabs’ tussen bekende kleding merken bijvoorbeeld: Barbour x Baracuta lijn (momenteel in de sale op de Baracuta website trouwens )
Blijkbaar betaalt IFLW bekende influencers om te babbelen over hun stukken. shrug
De Swatch groep dit het inmiddels ook natuurlijk: Swatch x Omega, Swatch x Blancpain. Moonswatch was in het begin ook mega gelimiteerd en de grootste marketing innovatie die men in jaren zag in de industrie.
Sterker nog: het zou me niet verbazen als we binnen een paar jaar INTER groep collabs gaan zien ipv alleen INTRA groep collabs.
Kortom beste HF leden: speculeer met me mee, welke INTER brand/groep Collab zou -jij- willen zien?
Ik ga voor Grand Seiko x Patek. Graag een Aquanaut of Calatrava met een Spring Drive movement, zaratsu afwerking van de kast, Patek afwerking van het spring drive kaliber en een plaat van beide huizen.
Yup, I went there.
Houden elkaar allemaal handje boven hun hoofd
Bedankt voor je positieve reactie,
Zou idd een gaaf topic kunnen worden,
snap welke richting je op wilt.
Je ziet deze tendens al jaren in de auto industrie,
Zou me anders ook niets verbazen, als meerdere merken (buiten de groep waar ze ondervallen)toch samenwerken
Sowieso met prijsafspraken.
Die kerel lift zelf mee op de hype met zijn saaie clickbait video en loopt te lullen over die andere influencers .
Ik snap het probleem echt niet. Leuke schilderingen, tof concept, maar totaal niet voor mij.
Ze verkopen geen valse beloftes, liegen niet over het product en zullen vast een bepaalde markt bedienen.
Prima toch.
Ik neem aan dat ieder weldenkend mens snapt dat het betaalde advertenties zijn. Vooral als het product >3x de orginele waarde van het horloge is. Lijkt me niet echt een valstrik om snel te verdienen met een waardeloos product. Daar is de prijs veel te hoog voor en de info veel te transparant.
Breitling en Tudor (Kenissi) bijvoorbeeld. Of Richard Mille en AP.
Daarnaast zijn er ook merken die specifieke onderdelen (ipv hele uurwerken) voor andere merken produceren.
Gebeurt al op grotere schaal dan we vaak zien of denken. Is door de grote groepen juist minder geworden in de afgelopen jaren/decennia. Denk aan het exclusief worden van ETA