Heeft iemand tips voor IJsland op horlogegebied? Zijn daar bijzondere horlogewinkeltjes te vinden? Kan mij het haast niet voorstellen qua geschiedenis en ligging, maar wie weet.
Daarnaast lees ik veel: Draag je zilveren sieraden en ga je het water in, kijk dan niet gek op als de sieraden verkleuren.
Dit in verband met de zwavelhoudende bronnen. Ik neem aan dat mijn G-Shock hier wel tegen bestand is
Ik weet niet hoe de prijsverhoudingen nu zijn, maar toen ik op IJsland was, jaaaaren geleden , was het gewone leven al onbetaalbaar, laat staan, luxe goederen.
De einge te betalen horloges op IJsland zijn belastingvrij te koop in PO-store, op de Amerikaanse basis, in Keflavic. Maar ja. Of je daar zo naar binnen kunt lopen, betwijfel ik.
Groet. Richard.
Heb IJsland rond gefietst destijds.
We kregen te horen dat er een nieuwe munt uitkwam, geloof munt van 5 IJslandse kronen.
Mijn reis/fietsgenote en ik vonden het een leuk idee zo’n munt te hebben, jaar van eerste uitgifte net als wij daar zijn.
Wij naar een bank, maar werden verwezen naar de bank in Rijekjavik. Wij daar,aan het eind van onze trip, naar toe: een streng uitziende mevrouw vroeg wat we wilden: nou ehh… graag een nieuwe 5 kroon muntstuk.
Ja, maar die is nog officieel niet uitgegeven, IJslandse publiek heeft die nog niet eens gezien. Maar ze ging even vragen.
Kwam er een man: Ik heb wat voor jullie, maar ALSJEBLIEFT niet uitpakken voordat je thuis bent:
Kregen we een muntstuk die de IJslanders nog niet eens gezien hadden…
okay, heeft verder niets met horloges te maken, maar blijft een leuke herinnering…