Ik begrijp weinig van de Omega Speedmaster

Wordt steeds ingewikkelder, een submariner van 40mm is toch óók zonder de crownguards en de 42mm bij speedmaster is weer met…of toch niet…?

Net even gegoogeld, TERING een van de lelijkste websites die ik ooit heb gezien😫
Sorry dat moest er even uit

2 likes

Heehee… Site is al jaren niet meer bijgewerkt, de beste man is in 2008 overleden en de site wordt door z’n familie in de lucht gehouden.

4 likes

Bij de Speedy pro lopen de crownguards over de hele zijkant, en kun je niet zonder meten, bij een Sub is dat geen probleem

Chuck is al bijna 10 jaar dood en de site is geloof ik sindsdien nauwelijks meer geupdated.
Bovendien ging het hem alleen om horloges en niet om de esthetiek van de site.

3 likes

Als ik heel goed kijk, zie ik wat je bedoelt. Pracht horloge je speedmaster!

1 like

Oh vandaar

1 like

We weten dat jij graag tegendraads bent Jeroen!

Mooi hoor!

1 like

Vanaf donderdag behoort de CK2998 toe aan een ander forumlid (onder voorbehoud), en heb ik weer wat anders.
Het leven als flipperaar is zwaar :wink:

2 likes

At your service!!! :upside_down_face: :sunglasses:

1 like

Dus deze is ook 39.7mm dan?!

Neen die heeft wel crownguards.

Klopt, maar er staat we héél veel meer info in MWO. Even goed is speedmaster101 een perfect startpunt voor de Moonwatch. Voor andere Speedies (zelfs andere Speedmaster Professional handopwinders met hetzelfde uurwerk) heb je aan beide precies niks.

Of je neemt een 3572.50.00, dan heb je beide.

??? Ben ik blind ???

image

image

Ik zie het verschil niet bij de crown

2 likes

Een kraslot met glazen achterkant?
Is dat “best of both worlds”? :smiley:

Kweenie…misschien voor de puristen onder ons!?
Nah…puristen willen geen breekbaar glas in space! :see_no_evil:

Zit er wel, moet je van de zijkant of achterkant zien

1 like

Het schijnt volgens vele liefhebbers zo te zijn. Ikzelf neig naar krasvastglas aan de voor kant, al zou ik eerst goed moeten kijken of ik die witte rand kan accepteren.
De plexi is duidelijk mooier, maar ik haat krassen, en zou binnen een maand door het plastik heen poetsen :smile:

1 like