Ik ben de Paulste. Aangenaam

Van Harte Welkom Paulste, mooi verhaal! Benieuwd naar waar de voorkeur uitgaat bij de volgende!

Daar is 'ie dan, de SKX009 op een Aevig firehose strap. Eerste gevoel. Die strap is wel erg stug. Moet flink ingedragen worden, vermoed ik. Ook wat bruiner dan ik had verwacht. Ik ga het eens een paar weken de kans geven.

6 likes

Hij is ook meer roodbruin inderdaad. Het is wel mooi materiaal en erg robuust. Veel plezier ervan :thumbsup:

Welkom kerel! Benieuwd in wat voor urenschrijfbusiness je zit!

Ik ben mede-eigenaar van een bureau voor branding en content. We ontwikkelen huisstijlen, bedenken marketingstrategieën en maken content (ontwerp, tekst, fotografie, film).

1 like

Wat ik het best kan gebruiken is een horloge dat past bij nette kledij, zwarte schoenen schoenen en een eigenzinnige inborst. Op mijn shortlist staan Eterna Kontiki Date (model van 2015/2016 – niet het saaie huidige) en Certina DS-1 Himalaya.

Waar mijn hart naar uitgaat is nog een duikhorloge. Op mijn shortlist staan Certina DS Action, Eterna Super Kontiki en Aevig Huldra.

Soms denk ik dat het iets bijzonders moet worden. Op de shortlist staan Halios Tropik Bronze en Aevig Valkyr.

Die lijstjes zijn niet echt stabiel, soms flikker ik er iets uit waar ik eerder helemaal weg van was, zoals laatst de Squale ocean blasted. Die is mooi, maar die merknaam op de zijkant van de kast vind ik potsierlijk. Aan zulke details kan het soms liggen.

Uiteraard komt er ook geregeld iets bij. Ik val op het moment totaal niet op chrono’s, hoewel die Camel Trophy chrono mijn eerste liefde was. Mijn oog valt nu op wijzerplaten zonder registers en ook het liefst met weinig tekst er op. Ik snap niet dat sommige merken een hele specificatielijst op de wijzerplaat printen, die info mag wat mij betreft in de gebruiksaanwijzing blijven. Datum is wel heel fijn, dat gebruik ik vaak.

Hoe dan ook, ik blijf tot december windowshoppen. Hopelijk kan ik in de loop van het jaar het een en ander van mijn shortlist live passen.

2 likes

Welkom. Grappig, je opmerking over het “het onthouden van de stand van de wijzers” . Dit geldt voor mij ook…
Veel plezier hier!
Gr.Wander

1 like

Welkom

1 like

Had ik het maar eerder ontdekt… Maakt de dagen een stuk makkelijker. We zijn ‘beelddenkers’, zo noemen ze dat tegenwoordig. We onthouden het plaatje – de stand van de wijzers.

2 likes