Ik ben de Paulste. Aangenaam

Ik hang hier nu een paar maandjes rond. Heb mijn bescheiden mening hier en daar gedeeld en wat bandjes overgenomen van forumleden. Het lijkt er op dat ik nog wel een tijdje blijf, dus ik stel me even voor.

In mijn tienerjaren kocht mijn vader zo af en toe een Mido van een zakelijke relatie. Hij vond horloges wel aardig en hij had toevallig dat contact. Ik denk dat ik er toen al wat meer om gaf, ik vond het indrukwekkend allemaal.

Ik moet een jaar of vijftien zijn geweest toen ik een Camel Trophy kreeg voor mijn verjaardag. Best een mooi ding, een chrono. Later kreeg ik nog een LCD Seiko met een oppompbandje (denk Reebok Pump, het waren de nineties), toen mijn ouders terugkwamen van een zakentrip in Japan. Die was me veel te raar, maar ik vond dat ik niet ondankbaar moest zijn en heb 'm toch afgedragen. Had ik 'm maar in het doosje laten zitten, dan was er nu ongetwijfeld een verzamelaar blij mee geweest.

De Camel bleef mijn favoriet. Echt veel gedragen. Paar keer bandje vervangen. En toen ik begin 20 was helaas verloren, in de Pyreneeën laten liggen bij een verkoelend fonteintje (wilde het velcro bandje droog houden, anders ging het irriteren). Een paar jaar later kocht ik een Citizen Solar duikhorloge. Het rubberbandje zat niet echt heel lekker dus ik droeg het niet vaak. Snel daarna deed de mobiele telefoon zijn intree en was ik klaar met horloges.

Tot eind 2016. Het leek me wel aardig om weer een horloge te gaan dragen. Ook omdat ik het beu was om op mijn telefoon klok te kijken en steeds afgeleid te raken door de meldingen. Op mijn verjaardag een SKX009 gekocht bij het horloge.nl filiaal in de stad. Het leek me wel fijn als de service en garantie bij de winkel in de buurt zou lopen. Als ik dit forum eerder had gevonden, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.

Mijn slechte ervaring met horloge.nl houdt niet op bij de prijs. Ik ging nog eens langs met een presidential bandje overgenomen van @jeroenderee. Om eens vrijuit te vragen of ze dat bandje er op wilde zetten. Voor die marge moest dat wel kunnen, dacht ik. De horlogemaker ter plaatse wilde het wel doen, maar toen ik het ophaalde kreeg ik te horen dat het niet zou passen, wat later onzin bleek.

Maar goed, al met al best tevreden, deze SKX is voor mij een perfect horloge om ervaring mee op te doen. Het dragen van een horloge bevalt in elk geval goed. Wat ik heb gemerkt, is dat mijn besef van tijd verbeterd is. De stand van de wijzers onthoud ik makkelijker dan de cijfers op een digitaal scherm. Verder gebruik ik de bezel om mijn uurtje-factuurtje werk te timen. Ik heb inmiddels een diversiteit aan bandjes, kan op mijn gemak ervaren wat ik fijn vind om te dragen.

Aan het eind van dit jaar komt er nog een horloge uit een hogere klasse. Bij het opstellen van mijn long- en shortlist speelt dit forum een grote rol. Bedankt, allemaal!

14 likes

Welkom !

En ook al weet iedereen hier hoe de gemiddelde SKX er uit ziet, we weten niet hoe die van jou er uit ziet. Dus plaatjes graag!

Ik verwacht een Aevig firehose strap overgenomen van @Zulu. Als die er op zit, zal ik wat fotootjes trekken. Dat voegt nog iets toe aan de SKX beeldbank :slight_smile:

2 likes

Van harte welkom en heel veel plezier op het forum! :+1::slight_smile:

Welkom Paulste :slight_smile:

Welkom!
En 1 goede aanschaf heb je al binnen de 009 :thumbsup:

Grt.

Welkom!

Leuk verhaal , ik ben benieuwd wat de volgende aanwinst wordt.

Welkom!

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie!!
Leuk hoor!!
Ik wens je dan ook veel plezier binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom. Kan niet misgaan met een skx. Ook een van mijn favorieten

Welkom, Paulste! Leuke introductie.

Ooit ben ik ook eens een horloge kwijtgeraakt in de bergen bij een scherpe afdaling. Ik ben een paar keer op mijn kont gegaan, mijn handen achterwaarts om de val wat te breken en daarbij is kennelijk het bandje niet tegen bestand geweest.

Goed horloge, hoor, die Seiko!

Ik zie graag een foto van hoe hij staat op je skx. Anyway, welkom!

Welkom. En we zijn dol op foto’s hier :slight_smile:

Welkom

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Welkom in de wereld die ‘het virus’ heet!!!

1 like

Leuke intro, welkom op HF!

Welkom hier Paul,

Mooi verhaal!
Veel plezier nog.

Veel plezier hier!

Welkom!