Ik ben echt teleurgesteld !

Ik ben al enige jaren aan het sparen voor een Glashutte Originaal Panomatic Lunar of reserve.

Samen met het vrouwtje een uitstap naar Aachen , daar is het dichtbij zijnde verkooppunt van GO.
In de etalage allemaal gouden uitvoeringen maar geen enkele Panomatic, niet in staal of goud. Graag wil ik ook het verschil zien tussen een witte en een grijze wijzerplaat.
Dus grote teleurstelling, voor je zo een uurwerk koopt wil je dit toch eens irl zien en om de pols houden.
Zoveel verkooppunten van GO zijn er nu ook niet.
Ook de verkoopster deed weinig moeite om bv een cataloog aan te bieden (heb ik natuurlijk al thuis liggen) , kon ook niet zeggen of die modellen binnen enige tijd terug zouden komen in collectie, ff de schouders op halen en dat was het, snik snik … Dan kom je buiten en voelde ik mij als een kind dat uit een speelgoedwinkel kwam met lege handen.
Je kunnen zich wel voorstellen hoe ik mij voel, zelfs mijn vrouw vond het spijtig.

Nog maar wat wachten en zoeken naar een oplossing.

Duesseldorf, Koenigsallee. Horloge-walhalla. Even stukje doorrijden de volgende keer.

Da’s spijtig Freddy :frowning:
Ondertussen kun je je nog wel even verlekkeren :wink:

1 like

Man, ik voel helemaal met je mee! Wat een teleurstelling inderdaad… En op korte termijn echt niets aan te doen… :frowning:

Mijn beste,

Laat door niets je verstoren,
door niets je beangstigen,
alles gaat immers voorbij.
Het geduld brengt alles terecht.
Wie het Horlogevirus bezit, heeft niets tekort,
want de tijdgeest alleen voldoet!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Of zo als Waine Carini altijd zegt: I’t’s all about the chase…

2 likes

Een out-of-the-(watch)box suggestie: weekendje Dresden met de vrouw. Ga ik binnenkort in elk geval doen. Is vanaf Weeze een uurtje vliegen (voor vier tientjes als je het een beetje uitmikt) en dan lekker net de trein (ong. drie kwartier) een dagje naar GlashĂĽtte. Prachtig gelegen in een vallei, mooi horlogemuseum, en alle Panomatics die een mens zich kan wensen :smile:

Heb geen idee waar en wat maar bellen of een horloge aanwezig voor je gaat kijken is ook een tip :slight_smile:

Kan je teleurstelling begrijpen, maar je moet maar denken: weer wat geleerd!

Als ik er speciaal voor zou rijden, dan had ik even geĂŻnformeerd naar de beschikbaarheid.

In dit geval nogal veel moeite voor niets.

Akkoord, maar ik had toch verwacht Ă©Ă©n Panomatic, eender in welk kastmateriaal, te kunnen aanschouwen.
Dit is een model dat best verkoopt.

De echte reden waarom ze deze modellen niet aanvullen is en dat geld voor alle andere dure merken ook, men is contractueel verplicht om voor een bepaalde GROTE som aan te kopen en men is dan nog verplicht bepaalde modellen aan te kopen zelfs al weet je dat ze moeilijk verkoopbaar zijn. Zijn de instapmodellen verkocht, wacht men met aankoop tot de volgende aankoop verplichting er is.
Probeer zo maar eens een instapmodel te vinden van Rolex. De handelaar krijgt er bv vier stuks en deze zijn meestal snel verkocht en zo puchen ze je (lees Rolex) duurdere modellen te verkopen. Blijven de winkeliers met te veel duurdere modellen in stock, dan worden deze dikwijls op het web te koop aangeboden met grote kortingen om zo vers geld te hebben om hun verplichte aankoop te kunnen voldoen.

Nou dat is enorm balen, om het maar even zo te stellen.
Ik kan me goed voorstellen dat je inderdaad zonder te informeren die kant op gaat met het idee ; als tie ergens moet liggen dan is het juist daar…
Ik zit ook wel zo in elkaar.
Bijkomend probleem denk ik, is dat ik gelijk zo teleurgesteld zou zijn vanwege het voorval maar zeker ook de manier waarop je dan te woord gestaan word , dat ik wellicht zelfs het hele horloge links zou laten liggen.
Je mag toch zeker wel wat meer verwachten als je zo’n verkooppunt inloopt.

Pieter.

Zou daar ook heel ongelukkig voor zijn Freddy. En er dan nog speciaal naar Aachen moeten voor rijden… En kan je verhaal ivm aankoopverplichtingen goed geloven. Ik vermoed dat veel van die stukken ook hun weg vinden naar Chrono24, maar dat is voor de winkels niet altijd een goeie zaak hé. Het wordt zoiets als de solden in de textielsector, uitverkoop om fondsen binnen te krijgen.

Jammer! Mooi merk. Ik zie de Glash|ütte stijl van A. Lange & Söhne erin terug.
Alleen een iets lagere prijsklasse.

GO heeft nog stalen kasten, Lange alleen goud en platina, vandaar het prijsverschil.
De binnenwerken zijn zelfde graad van afwerking en kwaliteit.

Zulke verkopers/zaken mogen voor mij op de zwarte lijst! :rage: Al was het een Casio van 30 euro, een beetje vriendelijkheid en moeite moet toch kunnen? Misschien is Aachen een beetje te dicht bij Nederland en zijn ze Holländer gewend die alleen maar kijkeniekope? En dan nog…

Bedankt Franske, je medeleven doet me goed :sleepy:

1 like

Wat een prachtig horloge zeg. Ik kan me voorstellen dat je er stevig van baalt als je je erop hebt ingesteld deze goed te bekijken en misschien te kopen. Waanzinnige details en afwerking en de perfecte compromis tussen een volledige rotor en een micro rotor.
Heb je al nieuwe plannen gemaakt?

Ik begrijp de teleurstelling volledig. Als pleister op de wonde: Jocke heeft een serie prachtige foto’s op zijn site. http://www.watchwallpapers.com/pano.htm Het is niet hetzelfde als passen en voelen maar misschien helpt het een beetje?

Ik zie net dat de nieuwe er niet bij staan, maar op tz-uk komen mooie foto’s voorbij van hem. http://forum.tz-uk.com/showthread.php?334678-The-coin-has-the-2-sides-gt-gt-gt-gt-gt

Neen Melvin, kijk even rond.
Misschien is er in Keulen iets te vinden.
Heb van Eric vandaag vernomen dat er een tweede winkel is die GO verkoopt maar is niet vermeld op de site van GO.

Is niet dringend, wordt alleen maar ouder en zou ze toch nog wat willen dragen. :confused:

2 likes

Complimenten voor je goede smaak… Als je naar Tourbillon gaat in Amsterdam hebben ze hem vast wel liggen, anders laten ze hem even op zicht komen :grinning:

groet,
Arno