Ik ben eens benieuwd: strak of los?

Ik vond het wel grappig om deze vraag eens neer te leggen: hoe dragen jullie het liefst jullie horloge(band)?
Strak om de pols, of mag hij een beetje glijden?

Ik vind het persoonlijk vreselijk als een stalen band strak om mn pols zit, vooral als mn pols in de zomer ietsje aandikt, brrrrrrrr…!!

Ik ben benieuwd!

Graag een beetje los. Ik word helemaal gek van een band die strak om mijn pols zit.
groet
Harald

Insgelijks, roffel. Vooral staal, of een ander metaal natuurlijk (waarvan IK de meeste niet kan betalen)…

superstrak ,zit bijna in mijn pols :slight_smile:
ik vind het irritant als mijn horloge steeds heen en weer glijd

Strak, ik heb 'm altijd op het laatste gaatje, en dat is meestal goed genoeg. Hij mag wel iets los zitten, maar niet zo dat je elke keer als je wilt zien hoelaat het is je horloge onder je mouw vandaan moet zoeken oid. Dat vind ik zo lastig. :slight_smile:

losjes om de pols.
maar ook weer niet te los.

Over het algemeen dient mijn horlogeband redelijk strak te zitten. Ik ervaar het als hinderlijk wanneer de kast naar de zijkant van mijn pols schuift. Tevens wil ik de tijd in een oogopslag kunen aflezen zonder dat het horloge eerst gedraaid moet worden.

Orologio Signaturis Temporis

losjes om de pols.
maar ook weer niet te los.

Hier sluit ik me bij aan…

Een band moet OM de pols liggen, niet zo strak dat de band IN de pols komt te liggen.
Foto’s van wristshots met in de pols liggende banden doen me altijd aan vette worst denken. :smiley:

soms is het heel erg zoeken, vooral met een stalenband. Je wilt het niet te strak, want dan blijven soms wat haren tussen de schakels haken. Maar ook niet te los, zodat hij op je bureau tikt als je met je handen op de desk hangt.

Het liefst draag ik het horloge losjes om de pols. Ook omdat mijn pols de neiging heeft wat dikker te worden wanneer ik het warm heb en/of mij inspan.

Gerwin

O ja, ik ben links dragend ;).

Erg los. Vind ik zelf een mooier gezicht. Wel strak genoeg zodat ze niet draaien. Ze beschadigen overigens wel sneller (met name de band) omdat ze vaak onder je mouw uitkomen en tegen je hand aan liggen.

Salut! Edwin

Los. M.n. omdat ik grote horloges heb die niet passen onder de manchetten van mijn hemden…

Vast.!
Ben dus ook geen liefhebber van stalen banden. Alles zit bij mij op leer of NATO achtige banden. Mijn favoriet is stom genoeg een spotgoedkoop NATO achtig bandje met klittebandsluiting.

Staal los, leer los, ALLES LOS!

Jetzt geht los…

Los dus, maar niet te los.

Tom Vreeken.

Losjes, maar ook niet rapperstyle dat hij halverwege de hand hangt… Dusss…

Een stalen band draag ik lekker los. Op dit moment zit ik op de band en kan het horloge zo’n 5cm heen en weer schuiven aan mijn pols. Lederen banden draag ik wat vaster.

Lekker los…bij staal en bij leer wat minder.

Jurgen, hoe doe je dat op je band zitten en schuiven??? :stuck_out_tongue: