Ik ben er bijna uit. Dit wordt mijn waarschijnlijk (toekomstige) dresser. Maar welke kleur/formaat?

Ooooh snel kopen, want op Ebay zijn ze al duurder!

1 like

Gewoon de SARB laten voorzien van saffier bij Rob en je bent klaar. Tenminste…dat zou mijn keuze zijn.

Hamilton is inderdaad een merk dat heel snel afschrijft en om de een of andere reden het voor mij altijd net niet is.

Succes!

Eric

Afschrijving verschilt ook sterk per model bij Hamilton. De klassieke Khaki Field modelletjes van 475/575 piek behouden redelijk hun waarde (nette tweedehands 300 a 350 euro) maar ik zag laatst een half jaar oude Spirit of Liberty chrono op Marktplaats (nieuwprijs 1500) voor 650 langskomen. En die werd daar niet van harte voor verkocht… Na veel vijven en zessen is hij voor 600 piek weggegaan geloof ik.

De Pan Europ is volgens mij weer een stuk vriendelijker als het gaat om afschrijving, net als de QNE en sommige piloten modellen.

@Jules
Met passen van de Nomos , 43mm MeisterSinger af , Orion om… Dus dat vertekent natuurlijk wel wat…

Maar ook voor mij geen kattepis 1400…
Dus niets mis met de overwegingen die je terecht maakt…

Des te meer ‘schrok’ ik een beetje hoe klein & fijn dat Nomosje was…
En met fragiel doel ik meer daar op…
Niet dat ze niet mooi zijn of niet solide in elkaar zouden zitten… Het zijn en blijven
fraaie gedistingeerde horloge’s.
En ben er van overtuigt dat de maat went aan de pols…

Alleen voor mijzelf doemde een beetje het idee op als ware ik een of andere gepensioneerde ‘Spanje-overwinteraar’ in Torremolinos. Volkorenbruin en met grijs borst & armhaar die dan zijn Nomos Orion Rose omheeft omdat die zo mooi bij zijn (3e) trouwring past…:blush::slight_smile:

Maar zo heb ik van wel meer dingen zoiets hoor…:blush:

Ps. Er staat een mooie Stowa Marine in verkoopgedeelte… Zit je tussen een Sarb en Nomos in…:wink::wink::grinning:

Gewoon stoppen met afwegen en gaan voor de 38 in zilver! Draagt groot genoeg.

De zwarte variant vind ik minstens even mooi, maar 38mm in zwart oogt deze wat te klein (zwart slankt af) terwijl de zwarte in 42mm dan weer teveel van het goede is.

Yep, hij is ook weer gegaan. Het was in juni 2011 dat ik m kocht. Ik heb geprobeerd te achterhalen waarom het horloge weer is gegaan. Ik weet het niet meer. :confused: Misschien was het de blauwe seconde wijzer, of toch flipperitus. In die tijd liep ik ook erg warm voor Oris TT1 duikers ( titanium blk,dial & the lume dialed one).
Geen bad vibes over. Prachtige wijzerplaat. Band wel wat stijf in het begin, maar vond/vindt ik nooit erg. Sluiting zit standaard andersom en dat was even wennen. In het geheel niet vervelend , maar in m’n hoofd “funny”. Sinds die tijd wil ik nog wel eens m’n lederen banden andersom ( out of the box) monteren.
Nog wat plaatjes uit 2011





En "hand in the pocket"shot.

Cheers en succes,
Elf.