Ten eerste iedereen bedankt die reageerde op mijn topic over welke dress/duiker. En de dress krijgt nu even voorkeur boven duiker omdat die gewoon meer polstijd gaat krijgen ivm nieuwe baan .
Sarb065 valt ook zo goed als af omdat ik eigenlijk gewoon een horloge in t echt wil zien en passen voordat ik t ga kopen en das niet mogelijk omdat ik niet echt een juwelier kan binnenstappen voor dat model. Zou t zonde vinden om geld uit te geven en t dan niks vinden… En dan hebben we t niet over €50 maar een meervoud…
die komt er ooit nog wel. Is me nu gewoon te prijzig.
Waarom dan toch de waarschijnlijk en bijna??? Nou ik heb alles wat in dat topic is voorgesteld nog never nooit niet om de pols gehad. Ik ken alles alleen maar van plaatjes. Plaatje kan nog zo mooi zijn maar als ie in t echt niet bevalt of niet mooi om de pols zit dan houdt t alsnog op he.
Heb veel zitten denken en lezen over wat wil ik nu.
Maar goed. Mijn keuze is gevallen op drum rollll.
Hamilton intra - matic.
Nu reist de vraag. Wat voor diameter en kleur gaat t worden.
Ik het zo dat de 38 mm groot draagt? Zo ja dan is dat gewoon de beste optie voor me. Maar als de 42 klein draagt. Tsja.
Verder twijfel ik tussen de kleur. Een gouden bezel gaat t m niet worden Dat vind ik niks
Dan blijven deze over
Als ik over een tijdje wat tijd heb maar eens naar een Bijenkorf ofzo
Zucht. Jullie maken t me niet makkelijk… Dacht ik echt de Seiko uit mijn hoofd te hebben gezet… En ook nog dit aanbod ’ bevalt t niet stuur maar terug’ van Robbie409…
Ik ben sinds een jaar in het bezit van de Hamilton. Ben geen kleine jongen maar heb toch voor de 38 mm. gekozen.
Deze oogt, zeker met de zilveren wijzerplaat, echt groter dan 38 mm.!
Horloge draagt heel fijn, perfect en betrouwbaar 2892 uurwerk met minimale afwijking en snelle datumwisseling en zeer gunstig geprijsd m.i.
Het is mijn klok die de meeste draagtijd krijgt…
Tja… Het is ook niet makkelijk…
Zoveel horloge’s , beperkt budget.,
Als die Nomos je ding is, wat ik mij voor kan stellen , en al vind ik ze supermooi maar toch ook ietwat ‘fragiel’… Ik wilde zelf altijd graag de Orion rose , maar daar bleef niets van over op mijn pols… (18cm)
Die Hamiltons vind ik wat karakterloze dingen… Maar dat vind ik bijna alle Hamiltons…
Kwa model zou ik dan nog liever voor een
’echte’ Junghans Max Bill gaan.
Als je die Sarb nu binnen NL kan bestellen en je mag hem zelfs op zicht laten komen ?
Mooi, elegant , en ondanks ( of juist ) een Seiko , niet alledaags horloge…
Het is dat ik hier door mijn vrouw vastgebonden lig… ik typ met mijn neus…
Hahaha…
Slaap er nog een nachtje over…
Anders gewoon even van je afzetten en je budget voorlopig bijeen houden.
De 38 is prima qua formaat. 42 is echt te groot voor een dresser, zeker bij dit model want het horloge is behoorlijk plat.
Lichte wijzerplaat is wat mij betreft de mooiste. Als ik jou was zou ik de Sarb nemen (kun je qua dresser vooruit) en door sparen voor de Nomos. Als je zuinig bent op de Sarb kun je die met minimale afschrijving (laten we zeggen 100 euro verlies) weer verkopen als je het geld voor de Nomos bij elkaar hebt.
De intramatic schrijft (zoals veel Hamilton horloges van die prijsklasse) erg hard af. Exemplaren van een half jaar oud heb ik op fora voor de helft van de nieuwprijs langs zien komen.
@ watchup En de Sarb 065 is dus ook weer gegaan? Flipperkoorts? Beviel wel toen je m had?
@ Bob4160 en Candide . Zal binnenkort als ik eens tijd heb in een weekend naar bijv de Bijenkorf gaan. Daar passen stuit me wat minder tegen de borst dan bij een juwelier. Want als ik ga kijken voor iets. Ken mezelf met dit soort prijzen, dan ga ik meestal nog een keer kijken of passen. T is bij mij nooit direct kijken en kopen
@ Meistersingerfan: Nomos vind ik al jaren en jaren mooi. Maar goed t is voor mij tenminste geen kattepis om minimaal €1400 neer te leggen voor een horloge ( En dan heb ik t even over de goedkoopste Nomos met zichtbodem. Tangente 33. Laat staan dan minimaal €1560 voor t kleinste model Orion 33 met de kleurstelling die ik mooi vind. Maar ik begrijp dus van jou dat Nomos of in ieder geval de Orion klein draagt?
@ Sprinter. In Japan geweest? Of waar heb je m gezien als ik vragen mag?
Nog even een vraag over de SARB065. Stoort niemand de afwezigheid van saffierglas voor die prijs?
@Jules … ik was maandag toevallig bij Rob om mijn SBBN007 (zeer bijzondere en haast onvindbare Tuna) te bewonderen. De SARB065 was al verkocht! Ik kon hem nog wel even bewonderen. Is niet zo’n platte dresser. Echt een dresswatch met body en afwerking echt super scherp! Prachtige gloed … vanuit een andere hoek steeds een iets andere kleur. Dan wit dan licht blauw etc … Hier een foto van het geheel hahaha. SARB naast de coffee. Mooiste horloge van het stel trouwens.
Sow ja das das idd een van de mooiste van t stel. Laat me raden, als ie niet verkocht was, was ie met jou mee gegaan?
Vind er nog wel een aantal mooi van deze foto. Deze die vooraan ligt bijvoorbeeld. Met seiko 5 kartonnetje er nog aan en die ernaast et de blauwe band. Enig idee wat voor modellen?
En is saffier glas makkelijk op een sarb065 te plaatsen ( Dus even naar de juwelier en hoppa of zou ik beter iemand van t forum kunnen vragen, of Rob dat die dat voor me zou kunnen regelen.)
Zucht. Dit is dit moeilijk. Want ik zal niet liegen… Ik bewonder de sarb eigenlijk ook al een langere tijd… Maar m niet kunnen zien in t echt heeft me altijd tegen gehouden.
Ja, ik ben eigenlijk wel verliefd op die SARB065, dus die gaat wel een keer in de verzameling komen. Je oog valt op een special @Jules. Die is niet voor de verkoop dacht ik. Zeer en zeer moeilijk te vinden in Europa. De Seiko Kabuki oftewel de SRP643 (best een dure jongen). Een limited die dit jaar is uitgebracht. Het is niet zo’n kleintje als je van de 5-jes gewend bent. Echt een gigant hoor! Die blauwe dresser is moooooooi. Ook qua prijs namelijk. Ergens rond de EUR 200 - 250 dacht ik. Model: SCVE011. Andere kleuren ook aanwezig. Ook die komt in de collectie denk ik hahaha. Natuurlijk kan Rob een saffiertje voor je plaatsen, maar eerst gewoon omdoen hoor lol
Ik kan me vergissen maar volgens mij staat je Kabuki gewoon voor 162 eurootjes bij Creation Watches, op voorraad. Dus voor 220/230 euro inclusief invoerrechten en BTW…
En DHL brengt hem binnen vijf werkdagen van Singapore naar Europa