Ik ben er bijna uit. Maar welke kleur dan?

De witte. Vind de overlap van de subdials ook mooier.

Ligt eraan wat voor type jij zelf bent en welke horloges je nog meer in je collectie hebt op dit moment:

• die witte is mijn favoriet; erg uitgesproken en opvallend en erg mooi :slight_smile:
    Moet natuurlijk wel bij jou passen!
  • De gewone blauwe dial vind ik conservatiever en klassieker.

38mm vind ik een geweldige mooie en verfijnde grootte: persoonlijk mooier dan 42mm! :slight_smile:

Van de twee die je noemt zou ik de blauwe nemen. Maar de versie van @Tuur1968 vind ik nog mooier.

No go :fearful:

1 like

Het zou voor mij de blauwe worden vanwege de symmetrie van de wijzerplaat.

dus dit

Ik heb het over de skeleton versie. Geen idee of het bij de normale ook zo is. Bij de skeleton staat de tekst op het glas en valt het erg op in het gebruikte formaat.

Ik vermoed dat je probeert te zeggen, dat beide teksten net zo groot zijn? Anders kom ik er niet uit :thinking:

2 likes

Wit!

Typo… :wink:

Even groot inderdaad.

1 like

Ik heb een 42mm gehad. Die heb ik weggedaan omdat ik hem te groot vond. Heb je flinke pollekes…prachtig ding. Ik zou zelf voor een 38 gaan. Verhoudingen idd wat minder, maar voor een gemiddelde pols veel mooier.

1 like

Ik vind ik 38 mm de blauwe mooier. Maar de 42 mm zoals @Tuur1968 liet zien vind ik het allermooist, en dan gek genoeg weer in wit…

Mijn inziens de mooiste uit deze serie :+1:t2:

de blauwe heeft meer klasse met mooie witte plaat

Ook ik verkies “wit”.

Ik vind op dat punt de 38mm nog steeds in balans.

Dat de 42mm de indexen gewoon heeft op 3 en 9 uur vind ik dan wél mooier. Maar zou toch de 38mm kiezen. (Het verschil in verhoudingen en balans oogt groter bij bv de Speedy Pro vs Reduced in mijn ogen).

Bij de witte springt de rode wijzer er net wat mooier uit in mijn optiek

Ik reageerde op de skeleton foto van GMTplus1, die heeft dat probleem met de tekst!

En op de foto die jij nu laat zien ligt volgens mij een huidige 42mm naast een 38mm vintage uitvoering…

Howly **** wat een reacties.

Dank allemaal.

Ik ga voor de 38mm want de 42 is veel te groot. Vandaar. Hmm toch maar eens kijken of ergens een blauwe te passen is, ik hou in de regel heel erg van die kleur

Nu zag ik iemand een opmerking maken over de kwetsbaarheid van t uurwerk. Hoe zit dat?

Lijkt me niet dat het een slecht uurwerk is want het is er toch al bijna 50 jaar ( Al dacht ik me herinneren dat t huidige 400 uurwerk wat in de EP tikt van 2010 is, zal dat toch een verbetering zijn van de oer versie?.

Even een andere vraag.

Bovenste pusher is voor start en stop en de onderste voor reset. Mocht je op de onderste drukken terwijl de chrono loopt. Hoe erg de bok ben je dan? Is dat beveiligd of is het dan een heule dure fout? En hoe duur?

Ik ga voor de witte 🖒

Ik vind de witte mooier, maar doet dat er eigenlijk toe ? Ik zou die kiezen die IK het mooiste vind…