El primero is robuust hoor. Die zgn “aeconde wijzer” is de seconde wijzer van de stopwatch. Dit horloge heeft geen lopende seconde wijzer. Er zijn sommige die de stopwatch gewoon laten lopen als een seconde wijzer. Wordt afgeraden maar ik ken iemand die doet het al jaren.
Wat betreft je zorg om de onderste per ongeluk in te drukken. Als je niet stop drukt, dan werkt de onderste niet.
Het is geen fly back chronograaf. Zal wel stoer zijn
My bad, dat was een post terwijl ik er eigenlijk geen tijd voor had haha! Ik las zelfs helemaal over “op het glas” heen.
Blijf (de skeleton buiten beschouwing latend) wel bij wat ik zei over de verhoudingen van “grote vs kleine” El Primero (vergeleken bij de grote vs kleine Speedmasters).
Dat mag natuurlijk . Ik ben het er totaal niet (meer) mee eens sinds de 2017 versie er is. Sinds dit jaar zijn de subdials kleiner geworden en aangepast aan de diameter van 38mm. Daarom is hij nu niet (meer) uit verhouding.
Aan een Aston Martin V12 heb je misschien meer storingen dan aan een Golf Diesel, maar is daarom geen “slechte” auto.
Elke chronograaf is per definitie (want complexer) wat gevoeliger dan bv een Rolex 3135 of zelfs een een Seiko 7s26, maar de El Primero staat niet als “onbetrouwbaar” bekend. Omega 861 en varianten heeft misschien de naam robuuster te zijn, maar hoe groot dat verschil irl is is moeilijk te zeggen.
Zou willen dat een bepaalde vestiging van een juwelier zou reageren… Wellicht wat ongeduldig maar niet de eerste keer dat ik of genegeerd word door deze keten maar gisterochtend gemaild nog geen antwoord terug
Nog even wat anders de standaard band zal qua lengte voor mij te lang zijn. Heb mini polsjes qua dikte Weet iemand waar ik terecht kan voor een kleinere (kortere) band of weet iemand de maten qua bandaanzet ect? Want ik denk bij Zenith zelf dat t een duur grapje word maar goed geen prijzen bekend