Hmmmm, even een shoutout naar @Sanderrr en @Roelof1:
Ik lees gemengde verhalen over de ontspiegeling van de BB41. Wat is jullie mening? Is hij al dan niet ontspiegeld? En hoe hinderlijk zijn de weerspiegelingen in real life?
Persoonlijk heb ik geen last van weerspiegelingen. Volgens mij gebruikt Rolex / Tudor geen AR coating op hun glas en Omega bijvoorbeeld wel. Wellicht dat mensen met een Omega en daarna een Tudor kopen het meer opvalt.
Altijd leuk, als je eruit bent wat je wilt en de zoektocht kan beginnen! Ik weet niet wat je polsmaat is, maar de 36 vond ik zelf beter in balans. Het zijn hoe dan ook fantastische horloges.
In de zoektocht naar de mijne viel me op dat veel gebruikte exemplaren ook best gebruikssporen hebben. Het is denk ik nu eenmaal een horloge wat je niet snel af doet Hele nette gebruikte komen dan weer in de buurt van de grijze prijzen… in ieder geval veel succes met de zoektocht!
Dat staat beter dan ik dacht, een 36 op die 17cm en een beetje pols. Food for thought.
Ik wil wel graag nieuw kopen, in dit geval.
Krasjes zijn niet erg, als ze maar van mij zijn.
Maar goed, het enige waar ik nog wat huiverig voor ben is de afwezigheid van ar coating. Ik heb ooit een Glycine gehad (ik weet, ander segment maar toch) die buitenshuis niet af te lezen was. Maar eens langs de AD. De 36 en 41 passen en kijken hoe het staat met de (ont-)spiegeling.
Het stoort mij echt helemaal niet. Het is zeker niet zo dat het horloge niet leesbaar is buiten. Ik denk niet dat de reflectie meer aanwezig is dan bij mijn andere horloges, het is vergelijkbaar met mijn Omega.
Op de laatste foto zie je goed hoe de rustige plaat en de grote indexen en wijzers er eigenlijk altijd voor zorgen dat je kunt zien hoe laat het is, dwars door de reflectie heen