Mijn beste,
Inderdaad!!
Dat is ook het eerste wat in mij op kwam!!
Orologio Signaturis Temporis.
Mijn beste,
Inderdaad!!
Dat is ook het eerste wat in mij op kwam!!
Orologio Signaturis Temporis.
Triest inderdaad, vast weer die Canadezen!
Noord Koreanen.
Dit is nieuws over iets neps.
Fake News dus.
Dank voor het delen en succes met de afhandeling.
Mag ik een lans breken voor Japanners. In mijn beleving en ervaring op diverse fronten: super eerlijk.
Dan moet je juist extra oppassen! Het beste is denk ik om Gobert om advies te vragen voordat je zaken doet met zo iemand. Die weet wel hoe ie ze moet aanpakken.
Fake, ja vervelend.
Dan kun je voor een paar tientjes meer beter naar Kish
Hebben ze toch mooi Ebay in Noord-Korea
Ik ga nooit zonder.
Ik heb je omdat je omdat je het netjes vroeg per pb van advies voorzien. Maar dit is echt een idiote opmerking,
gr, HJR
Die lans voor de Japanners mag je breken @cal219 en daar ben ik het mee eens.
De Japanners als volk en ook buiten Japan zijn er eerlijke mensen en bedrijven.
Maar het ging me te ver om een lijstje te maken met namen van landen dus heb ik maar gegeneraliseerd.
Overigens lig ik in de clinch met een Amerikaans bedrijf die een leeg horlogedoosje opgestuurd hebben.
Het is generaliserend. Dat ben ik met je eens.
Het ging me te ver om de landen op te noemen waar veel neppers gemaakt en verhandeld worden.
Dus laat ik het anders formuleren. Wees erg voorzichtig met zaken doen met die landen die bekend staan om de fabricage van neppers.
En bedankt voor je hulp. Die wordt zeker gewaardeerd.
Wat ik niet begrijp aan je opmerking is dat je het hebt over bepaalde, geografisch aangeduide mensen (om het vriendelijk te formuleren) waar je geen zaken mee moet doen, terwijl de kennelijke leverancier van het nephorloge op het ander continent woontâŠ
Je hoeft voor mij niets âvriendelijk te formulerenâ hoor @lencoth
Ik heb een broertje dood aan dat politiek correcte gedoe.
Omdat ik geen specifieke landen wilde beschuldigen heb ik een algemene term âAziatische mensenâ gebruikt voor het gemak. We weten allemaal dat het niet alleen Aziatische mensen zijn die handelen in neppers. Ga maar eens naar Noord Afrika bijvoorbeeld en probeer er iets van een merk te vinden wat echt is.
En natuurlijk komen neppers en de handel daarin overal ter wereld voor en iedereen kan gefopt worden.
Maar de neppers worden doorgaans geproduceerd in Aziatische landen. Dat zul je met me eens zijn toch?
Ze hebben de technologie en de lage lonen om zoiets rendabel te maken.
Dat de verkoper in Australië woont zegt niets over de nationaliteit of achtergrond van de verkoper. Maar het is een feit dat de import van neppers minder aantrekkelijk wordt als je verder van de makers af woont.
He bah, wat zijn we weer Nederlands correct.
Vandaag weer een G aangeboden gekregen, deze keer voor 250 Euro maar zal wel weer fake zijn⊠voorbij laten gaanâŠ
Bizar!
O deze is zo vet!
Het was me niet duidelijk dat je de producenten bedoelde & en bij herlezen haal ik dat er nog steeds niet uit. Maar ik geef je graag het voordeel van de twijfel. Maar die lage loon landen produceren vnl. voor rijke landen, waar het fake spul wordt verkocht. Voor een groot deel weten de kopers dat het fake is. De clue zit hem in de prijs. Voor een deel wordt het fake als origineel verkocht. Daar heb ik problemen mee. Maar ik denk dat die verkopers niet typisch Aziaten zijn. Maar goed, ik zie je opmerking âNooit Aziatische mensen vertrouwenâ, dan maar als een niet zo-nuttige tip
Klopt.
Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
Ik heb geen enkel probleem met âlook a likesâ die onder eigen naam worden gefabriceerd, maar wel met de neppers die de naam van het origineel dragen. Ik ben nog uit de tijd dat de nep Rolexen hier de markt overspoelde.
Ik neem het de koper niet kwalijk, want iedereen hier kan genept worden. Het is alleen maar goed dat hij het ontdekt heeft en er melding van maakt. Een waarschuwing dus voor ons om goed op te letten.
Wat ik wel zeg is hoe dichter je bij de bron komt van de producenten, hoe voorzichtiger je moet zijn bij de aankoop. En we weten allemaal dat de producenten vaak in Aziatische landen zitten als het om horloges gaat. Voor nep merkkleding is dat bijvoorbeeld Noord Afrika.
Dus ja. Mijn opmerking was heel generaliserend. Dat geef ik toe. Maar zoals gezegd ben ik niet politiek correct.
Ik heb veel ervaring met het onderhandelen met Aziaten op allerlei gebied. (Ik heb nog andere interesses). De opmerking over de Japanners die iemand maakte is terecht. Daar schijnt het een soort erezaak te zijn om eerlijk te handelen. Maar in veel Aziatische landen geldt maar één ding en dat is geld. En hoe dichter bij de bron van de producenten deste meer risico je loopt.
Dus ik had het anders kunnen stellen door te zeggen: âwees extra voorzichtig met je aankopen hoe dichter je bij de nepper producerende landen komtâ. Bij deze.
Kan het elders ook fout gaan? Natuurlijk. Een Amerikaans bedrijf stuurt me een lege horlogedoos op. Keurig verpakt met douaneformulieren maar geen horloge in de box. Een heel gedoe om dan je geld terug te krijgen.
Fout gaan kan het overal. Bij vergissing of gepland.