Onlangs dacht ik een leuke GA100 te hebben gescoord op ebay. Aantrekkelijke prijs. Bij aankomst vond ik hem toch te groot en besloot hem door te flipperen. Het licht was vrij zwak dus ik dacht dat er een nieuwe batterij in moest. Dit stond ook in de advertentie. Het forumlid wilde dit ook doen en bij het zien van de achterkant viel het hem op dat de module anders was. Het bleek een nepper te zijn.
Links de nepper en rechts een originele.
Natuurlijk heb ik het bedrag meteen terug gestort En het horloge komt weer mijn kant op.Zelfs het doosje en blikje was nep.
De band is ook te rubberachtig. De module heft exact de functies als een gewone Casio GA100. We kunnen spreken van een zeer goede replica.
Contact gezocht met de verkoper die 30 dollar wilde terugstorten en dan mocht ik hem houden. Daar gaan we dus niet mee akkoord. Inmiddels heb ik een paypal claim lopen en het geld zal wel weer goed komen.
2 toppers! @dreski die zn verlies neemt en de fake G… zelfs ik trapte erin terwijl ik 9 GA-100’s heb liggen. Deze is echt knap nagemaakt.
Dreski bedankt!
Ik kreeg hem en dacht dat hij gewoon echt was. Toen heb ik feedback achtergelaten. Gelukkig dat Erik hem tijdig opende en het zag aan de module anders was het misschien te laat geweest om nog terug te claimen.
Altijd voor aankoop eerst Sjors raadplegen:
Voor 2012: www.G-Peopleland.com rubriek Fake G Alert
Na 2012: www.Watchuseek.com Forum Casio G-Shoc.
De DA100 is gesignaleerd
Van onderaf lezen…een kleine summary van de laatste berichten.
Beste alepete5,
Hello,
You clearly don’t understand. I don’t want a fake watch. It is illegal.It will cost me 23 euros to send it. If I send it I can be charged with fraud if customs sees the watch is a fake. Prizes and law are a bit different in the Netherlands. I know my rights and I am taking this up with ebay and paypal. And why would you want it back? So you can scam somebody again? Once I get my total refund I will destroy this watch. I hate these fake things.
We are done about this. I will settle this with ebay and paypal.
dreski7
alepete5
Hi mate , my means $30 refund compensation and you can keep it , ok ? if not , return it back to me is ok , please use the mail to return it back to me , that only cost about $15 , I’ll pay it , waiting your reply ,many thanks
Van: alepete5
I don’t want a 30 dollar refund. If I mail it back it will cost me 23 dollars. So you can refund 80 dollars and I will send it back. I think I am very cooperative offering you 50 dollars to settle it. You sold a fake watch. I am willing to think that you weren’t aware of this but this is illegal. If you don’t agree with the 50 dollar settlement without sending it back I am forced to reclaim my money through a paypal conflict.
Even los van het feit dat je gelijk hebt, het horloge vernietigen of niet willen terugsturen, kan nog een probleem worden als je een paypal refund wil.
Als ik het terug moet sturen en dit vergoed krijg is het geen problem. Dan stuur ik hem gewoon terug. En inderdaad Sjors lacht me denk ik een beetje uit. Is ook mijn eigen schuld zit al te lang niet meer op het G-Shock forum en de G-Shock hobby staat op een laag pitje. Hier een plaatje van ons twee.