Ik ben Gerrit

Ik heb de laatste maanden behoorlijk wat rondgekeken en goed gereedschap is ontzettend duur. Voor de hobbyist zijn er vaak wel goedkopere alternatieven, ik hoef geen Elma cleaning machine omdat ik geen productie draai. Ik koop en gebruik liever geen inferieure kwaliteit gereedschap maar heb ook gezien dat sommige hulpmiddelen zoals een Bergeon Dial Support 7153 van €55 gewoon een stuk kunstof met gaatjes is die ook voor €5,5 merkloos te vinden is, net als dure dust covers waar je er ook 10 voor dezelfde totaalprijs kunt kopen.

2 likes

Is wel verplicht als je graag voor een merk gaat servicen en dus toegang wenst tot originele passende onderdelen.

Ik heb ergens eens een beperkte lijst met foto’s laten zien van wat er zoal nodig is…

Ik zoek het topic even op.

Hier::sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/t/tekort-aan-horlogemakers-gat-in-de-markt/468469/125

Welkom Gerrit

1 like

Zeker, maar ik zal eerst moeten leren horloges uit elkaar te halen en weer goed in elkaar te zetten incl. het olieën. Ik heb ook gezien dat met peg wood, wasbenzine (lighter fuel) en isopropyl alcohol van 99.9% in glazen potjes en een kwast van nertshaar je een heel eind kunt komen als geduldige hobbyist.

Dat gaat natuurlijk niet voor een pro, en ik vind het zeker kikken als ik al die mooie apparaten zie die in video’s gebruikt worden.

Bedankt voor de link! Mooi spul.

2 likes

Welkom en veel leesplezier :+1:

1 like